על רקע ההסכמים הקואליציונים המסתמנים בין הליכוד למפלגות גוש הימין, עשרות בני אדם השתתפו אמש במחאה ביוזמת התנועה לאיכות השלטון וקראו קריאות נגד השחיתות ונגד ההסכמים של הממשלה המסתמנת. על כך, תא"ל (מיל') אסף אגמון, לשעבר בכיר בחיל האוויר, שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5.

בפתח השיחה, נשאל תא"ל (מיל') אגמון מה המסר של ההפגנה. לדבריו, "לפני התוכן, חשוב לי להדגיש שההפגנה וגם השיירה שהיתה ביום שני היא הובלה ע"י בני קרית חיים, ובהם בוגי יעלון ואחרים וגם אני כבן קרית חיים. המסר מאד ברור וחד. נערכו בחירות דמוקרטיות במדינת ישראל., העם אמר את דברו ונבחרה הכנסת על פי הבחירות האלה".

"מה שלא לגיטימי, זה שאותה קבוצה של 64 חברי כנסת, תשנה את החוקים של מדינת ישראל ותעשה פה הפיכה משטרית! לא על זה הלכו מיליוני אזרחי מדינת ישראל לבחירות. האנשים הלכו להצביע בעד מי שייצג אותם את דעותיהם. הם לא הצביעו וזה לא עמד בפניהם שהולכים לשנות את המשטר. החוקים האלה שהולכים לחוקק אותם בימים הקרובים הופכים את מדינת ישראל ממדינה דמוקרטית המושתתת על ערכי מגילת העצמאות, למדינה ממש מש לא דמוקרטית".

לאחר מכן, נשאל האם הוא מכנה את ישראל כמדינה דיקטטורית? תא"ל (מיל') אגמון השיב כי "מדינה שהולכת לכיוון של דיקטטורה. תראו את מאמר המערכת של העיתון "ניו יורק טיימס", עיתון מוביל בעולם אומר שמדינת ישראל בסכנה. היא קודם כל בסכנה לאבד את הדמוקרטיה שלה, וגם תהיה בסכנת קיום. אי אפשר לחיות ככה במזרח התיכון ולהיות מדינה כמו ישראל בשיטה דיקטטורית".

"זה לא הולך ככה. אנשים מתנדבים ליחידות מיוחדות, למשימות מיוחדות. בדיקטטורה לא יעשו את הדברים האלה. הציבור הרחב לא מבין את המשמעות של כל מה שמסתתר מאחורי החוקים האלה. אין שום דבר שיעצור אותם מהחוקים האלה. הם יכולים לעשות הכל. הם יכולים להחליט ש'רדיו צפון' לא חוקי. הם יכולים להחליט שמעכשיו תושבי קרית חיים ילכו עם כיפה ושטריימל. שום דבר שיכול לעצור אותם מהחוקים האלה".

תא"ל (מיל') אגמון הוסיף כי "בסוף הציבור יכריע. זה לא 64, וגם יכולים להיות גם 74. היינו בממשלות שהיו להם 70 ח"כים ו-400 אלף איש התכנסו בכיכר רבין ושר הביטחון הודח מתפקידו ולמעשה באה לסיומה ממשלת בגין. אותו דבר היה אחרי מלחמת יום כיפור. 400 אלף איש באו לכיכר רבין ומפלגת העבודה איבדה את שלטונה אחרי כל כך הרבה שנים. בסוף ההמונים יגיעו בהמוניהם. אנחנו מרגישים שהשטח תוסס. אתמול פעם ראשונה חזרו הצעירים שמתחילים מה זה אומר על הילדים שלהם, על החינוך של הילדים. זה לא כמו שבאו בהתחלה 'החטיארים'. הדבר הזה זה יגיע לכולם. מי שלא מבין את זה, לא רואה את הכתובת על הקיר ולא יודע מה שיקרה לו".