גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם, התראיין היום (שבת) בערוץ 13 אצל איילה חסון בצל ההחלטה לבקש חוות דעת משפטית מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנוגע ל"כיבוש הישראלי המתמשך", שהתקבלה באו"ם, ואמר כי רה"מ היוצא יאיר לפיד ולשכתו לא היו בקשר אתו על מנת לנסות ולסכל את ההצבעה. "בימים האחרונים הייתי בקשר עם נתניהו, עוד לפני שהוא נכנס לתפקידו, והוא עשה שיחות טלפונים רבים למנהיגים סביב העולם, גם הרצוג עשה. לא הייתי בקשר עם הלשכה של לפיד, אז אני לא יודע מה נעשה שם", הודה. 

בישראל תקפו את הצבעת האו"ם: "צביעות וחוסר צדק"; הפלסטינים בירכו
האו״ם אישר לבקש חוות דעת משפטית נגד ישראל מבית הדין הבינלאומי בהאג

עוד הוסיף באותו נושא: "מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, פנה גם הוא לאבו-מאזן בבקשה. לפיד לא היה איתי בקשר מקצועי באופן ישיר. לא, הוא ולשכתו כבר מזה זמן לא היו איתי בקשר, אבל זה מתוך החלטה שלו. מציע שתפנו אליו, שהוא יסביר זאת. ראיתי לפי פרסומים שהוא כתב מכתבים לראשי מדינות".

ארדן התייחס להחלטה לבקש חוות דעת משפטית נגד ישראל: "מה שקרה כאן באו"ם זה מימוש האולטימטום שאבו-מאזן הודיע עליו לפני שנה, בספטמבר 2021, כי אם ישראל לא תיסוג לקווי 67' בתוך שנה, אז הוא לוקח את הסכסוך להאג. אז הוא אמר, והפלסטינים התחילו לבשל את ההחלטה הזו כאן בחודשים האחרונים, באמצעות מדינות מקורבות אליהן. ניסינו לפעול נגד ההצעה, אבל באו"ם יש רוב אוטומטי די גדול של מדינות לא דמוקרטיות שתומכות בכל יוזמה פרו-פלסטינית נגד ישראל. ברמה הלאומית אני מתוסכל ממה שקורה באו"ם".