הסערה מסביב לרפורמה שהציג שר המשפטים הנכנס יריב לוין, אותה הוא צפוי לקיים במערכת המשפט, לא פוסקת. היום (חמישי) יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים צוות חוצה מחנות פוליטיים, במטרה להעביר רפורמה משפטית חלופית. סיוון כהן שוחחה ברדיו 103FM עם האלוף (במיל') יאיר גולן, לשעבר סגן שר מטעם מפלגת מרצ, אשר תקף בחריפות את המהלכים הצפויים.

גנץ פונה לנתניהו: "נקים צוות משותף להעברת רפורמה משפטית חלופית"

בציוץ שפרסם גולן בטוויטר, הוא התייחס להצעה המפתיעה לנתניהו ותקף את גנץ: "אדם שנעקץ והושפל מציע לעוקצו ומשפילו לעשות עסקים יחדיו. גנץ הוא תופעה פוליטית בלתי ניתנת להסברה".

הוא התייחס לנתניהו ולממשלה החדשה, וטען: "מי שליברלי לא מכניס אליו לקואליציה את הגורמים הכי קיצוניים, הכי חרדיים במדינת ישראל. מי שליברלי לא נותן במה לאיש שוליים כמו בן גביר להיות השר לביטחון לאומי. מי שליברלי לא מקדם חוקים שלמעשה מרסקים את מערכת אכיפת החוק ובתי המשפט. המבחן הוא מבחן המעשה".

הוא המשיך: "אתמול נשא שר המשפטים החדש נאום על מה הוא הולך לעשות על מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, וזה פחות או יותר חיסולה. אמר שלמעשה אין שלוש זרועות שלטוניות במדינת ישראל. אני מבין דבר פשוט, שבחברה מתוקנת ודמוקרטיה מתפקדת יש איזון בין הרשויות. בתי המשפט היו פעם אחרי צה"ל המוסד שהכי זכה לאמון הציבור. העובדה שהיום בתי המשפט הם בתחתית הסולם מבחינת אמון הציבור לא נובעת כי פתאום בתי המשפט חדלו לתפקד, היא נובעת ממסע הסתה מתמשך, עקבי, שכל תכליתו לאפשר למושחתים להימלט מאימת הדין ולאפשר לקיצוניים משיחיים לעשות כל מה שעולה על רוחם ביו"ש. זה כל הסיפור של מלחמת הימין בבתי המשפט".

"זו אג'נדה ימנית קיצונית", הסביר גולן, "לוין הוא איש ימין קיצוני, ובמשך שנים מסתכל על בתי המשפט כמי שמפריע למדינת ישראל לעשות כל העולה על רוחה ביו"ש. בתי המשפט לא מפריעים למשילות במדינת ישראל כמו שהם לא מפריעים לצה"ל למלא את משימותיו. כל הסיפורים האלה זה מסע תעמולה שקרי, זדוני ומקומם".

גולן אמר כי הוא צופה שישראל נעה בצעדי ענק לכיוון של "מרי אזרחי שיתבטא בשני הכלים שבהם עובדים אנשים שהולכים למרי אזרחי - הפגנות ושביתות". הוא הסביר: "מדוע? כיוון שאנחנו לא נסכים, לא נוותר על המדינה שלנו, לא נפקיר אותה בידי אנשים שלא רוצים ללכת לעבוד. אנחנו לא נוותר לאנשים שהם מושחתים שרוצים לנהל את המדינה ככל שעולה על רוחם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm