חה"כ גלעד קריב תקף הבוקר (א') את התנהלות הממשלה החדשה, בתוכניתו של גדי נס, ברדיו צפון 104.5FM, קריב התייחס להתנהלות הכללית לשינויים שבכוונת הקואליציה לקדם במערכת המשפט, התחבורה והביטחון. "יש לנו מדינה מצויינת, אבל יש לנו ממשלה מטורללת, הממשלה, במקום להתעסק במה שבאמת חשוב, באיכות החיים של האנשים ובמלחמה באלימות עסוקה בייצר כותרות על הדברים הלא חשובים", אמר בתחילת דבריו.

עימות ברחבת הכותל: ח"כ קריב הכניס ספר תורה לעזרת נשים, הח"כים החרדים תקפו 

קריב התייחס בנוסף לרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים הנכנס, יריב לוין, וטען כי "ישנה פרופסורית אחת למשפט שמדברת מבוקר עד ערב לזכות הרפורמה, אבל מולה עומדים מאות משפטנים במדינת ישראל שאומרים שהרפורמה הזאת היא רפורמה קיצונית, שהרפורמה הזאת לא מאוזנת, אז כדאי להקשיב גם כאן איפה נמצא הרוב".

חבר האופוזיציה קריב המשיך והביע ביקורת כלפי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בנוגע להודעתו הבוקר כי בכוונתו לבטל את החוק המתיר לחברי כנסת לבקר אסירים ביטחוניים: "עכשיו אתה מרגיש יותר בטוח? עכשיו אתה מרגיש שאין אלימות בכביש ואין אלימות ברחובות. אני קראתי לו על הבמה 'גיבור דלשמטא', בן גביר ניהל קמפיין שלם על ביטחון פנים, על אלימות, על תחושה של ביטחון אישי, במה הוא עסוק כרגע? בלטפס על הר הבית, לומר שאסירים ביטחוניים יישנו במיטות קומותיים ועכשיו באם חברי כנסת יוכלו לבקר אותם, הכל הונאה אחת גדולה". 

בהמשך, תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאחר שהודיע הבוקר (א') כי יבטל את החוק שכל חבר כנסת יוכל לבקר אסירים ביטחוניים: "עכשיו אתה מרגיש יותר בטוח? עכשיו אתה מרגיש שאין אלימות בכביש ואין אלימות ברחובות. אני קראתי לו על הבמה 'גיבור דלשמטא', בן גביר ניהל קמפיין שלם על ביטחון פנים, על אלימות, על תחושה של ביטחון אישי, במה הוא עסוק כרגע? בלטפס על הר הבית, לומר שאסירים ביטחוניים יישנו במיטות קומותיים ועכשיו באם חברי כנסת יוכלו לבקר אותם, הכל הונאה אחת גדולה". 

חבר הכנסת אף הוסיף ותקף: "בזה הוא מתעסק? באמת אני אומר לך במה הוא מתעסק? אני  מזכיר לך שהאיש ניהל קמפיין על חיזוק המשטרה, האיש ניהל קמפיין על טיפול בתופעת האלימות במגזר הערבי, על המשילות בנגב, תראה במה הוא מתעסק. הוא מתעסק בלשנות את שם המשרד שלו, כאילו בגלל שיקראו למשרד הזה 'המשרד לביטחון לאומי' במקום 'המשרד לביטחון פנים' כולנו נרגיש יותר בטוחים, כאילו למשטרה יהיו מספיק משאבים לטפל באלימות במשפחה, בעבירות רכוש, בפרוטקשיין".

קריב לא חסך ביקורת מחברי קואליציה נוספים וטען כי השרים בן גביר, לוין וגולדקנופף, מתחרים ביניהם על כותרות בתקשורת: "האיש הזה גנב את דעתו של הציבור. אתה לא מבין, בן גביר עושה את זה כי גולדקנוף גנב לו היום את הכותרת וגולדקנוף עשה את זה כי יריב לוין גנב לו את הכותרת. באמת זה קרקס הממשלה הזאת. תאמר לי דבר אחד שהם עשו, בשבועיים שהם מכנהים, לטובת הציבור כולו", טען קריב.

בהמשך,  תקף את התנהלות הממשלה החדשה, על רקע ההסכמים הקואליציוניים: "אתה יודע למשל שההסכמים הקואליציוניים, שיש בהם אלפי סעיפים, הרי אלה ההסכים הקואליציוניים הכי ארוכים, הכי מפורטים בתולדות מדינת ישראל. אין שם סעיף אחד על 1.2 מיליון אזרחים ותיקים, אין שם מילה אחת על אזרחים ותיקים. כבר אי אפשר לעקוב אחרי סיפור המשרדים, נו אז לקחנו את המשרד לשיוויון חברתי, הוצאנו משם את הגימלאים, העברנו למשרד של הנגב הגליל והחוסן הלאומי, אז זה בשליטה של המפלגה של איתמר בן גביר, שמעת מישהו מהמפלגה של איתמר בן גביר אומר מילה אחת על האזרחים הותיקים?"

לבסוף, הוסיף להתייחס לרפורמה המשפטית של לוין ואמר: "כולם אומרים שיריב לוין מתכנן את הרפורמה הזאת כבר 20 שנים, שהוא אסתרטג, שהוא לא שולף מהמותן. אתה ראית הצגה של התוכנית הזאת בקמפיין של הליכוד? נתניהו התראיין בכל הערוצים בימים לפני הבחירות, אתה יכול למצוא לי קטע אחד שנתניהו אומר 'אני אעביר פסקת התגברות ברוב של 61'? אתה יודע למה לא תמצא? כי יש פה הונאת בחירות. אני מבקש ממך שתבדוק, למה נתניהו לא הציג את התוכנית הזאת?"

עוד תקף: "מי בדיוק אמור להגן על זכויות האדם במדינת ישראל אם הממשלה שיש לה רוב אוטומטי בכנסת פוגעת בהם בצורה מידתית? ואם הם עושים פסקת התגברות ברוב של 61, שיש אוטומטית לכנסת, ואם פסקת התגברות אז למה גם פסקת התגברות וגם לומר ש־12 שופטים מתוך 15 יוכלו לבטל חוק? ואם זה, למה לשנות את הרכב הועדה למינוי שופטים, שהוא הרכב מאוזן?"

"אם לוין היה בא ואומר 'אני רוצה פסקת התגברות אבל במקביל, מכיוון שאכפת לי מזכויות אדם, אז אני גם אחליף את עקרון השיוויון לחוקי היסוד, יש פסקת התגברות אז אני גם אכניס את חופש הביטוי וחופש ההפגנה'. אנחנו שומעים על רפורמה שכולה רק לכיוון אחד - פוליטיזציה של מערכת המשפט, החלשה של בית המשפט העליון. לא שמעת ממנו מילה אחת על איך מחזקים את זכויות האדם, על איך מקצרים תורים בבתי המשפט, על איך משפרים את הטיפול בקרובנות אלימות במשפחה".