שר התרבות והספורט מיקי זוהר פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' כדי לשלול את המימון שקיבל הסרט "שני ילדים ביום" המציג מעצר קטינים פלסטינים בשטחים, בטענה שהוא מוציא את דיבתה של ישראל, כך דווח היום (שלישי) ב"מאקו". על רקע הפרסום התארח זוהר בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM והתייחס לדברים.

"אנחנו כמדינה מממנים תכנים כאלו ואחרים שהם תכנים אומנותיים וזה בסדר גמור", אמר זוהר בפתח דבריו. "אני אפילו אגדיל ואומר שאם מישהו רוצה לייצר תוכן כפי שראיתי בסרט המדובר הזה, מותר לו, אנחנו דמוקרטיה. יש רק דבר אחד שלא נראה לי סביר -שהמדינה תשלם על זה. הרי מה אנחנו יודעים? ארגונים רבים פועלים כמו ה־BDS שפועלים מבוקר עד ערב כדי להשחיר את שמה הטוב של ישראל. כשיש סרט כזה שהמדינה מממנת, מה אומרים הארגונים הבינלאומיים? 'תראו מה אנחנו מסבירים לכם, המדינה עצמה משלמת על התוכן, זה רק אומר שהתוכן הוא תוכן נכון וכל מה שאנחנו אומרים על ישראל הוא נכון ומדויק'".

לאחר מכן תקף: "אז מה אני צריך לעשות כמדינה? להמשיך לממן תכנים שיפגעו בשם הטוב של ישראל וגם יצדיק את הטענות של הארגונים שמחרימים את ישראל? לא ולא. הדבר הזה צריך להיפסק ואני מקווה מאוד שהדברים האלה לא יקרו בעתיד ואנחנו נפעל יחד עם שר האוצר סמוטריץ' לשלול את הדברים האלה מאוצר המדינה". 

עוד סיפר זוהר על עלילת הסרט: "מציגים בו את החיילים כאלימים כלפי ילדים, מציגים את הילדים שמשליכים אבנים על החיילים, כילדים שעושים טיול בבית ספר ובמקרה יוצא להם לזרוק אבן על החייל, כשאנחנו יודעים שאבן הורגת. מציגים מצב שאנחנו המדינה היחידה בעולם שמכניסה לכלא ילדים בני 12 ו14, פשוט השחרה של המדינה. עכשיו אני אומר דבר אחד, 'אתה רוצה לעשות את סרט כזה? זה חשוב לך לעשות סרט כזה? תשלם אותו בעצמך'. למה אני כמדינה אממן תוכן שאחר כך ישמש ארגונים של חרמות נגד ישראל, לעשות נזק יותר גדול למדינה שלנו? זה נשמע לי הזוי".

בעקבות כך, הצהיר: "אני אחוקק חוק בקרוב שיוכל לאפשר למנוע מראש את אותו מימון ולבדוק היטב האם אני מממן תוכן כזה או לא כי לא כל הדברים שממומנים עוברים דרכי ואני לא יודע בהכרח מה ממומן ומה לא. אנחנו כן נבנה איזשהו דיון מאוד רחב בעניין הזה כדי שלא יהיה מצב שחלילה יפסלו פה כל דבר, אלא רק דברים שבאמת פוגעניים מאוד בשם הטוב של ישראל בעולם ובחיילי צה"ל ובסוף יכולים לשמש את הארגונים שפועלים להחרים את ישראל בעולם לתכנים כאלה שלא יעזרו להם בתוך המשימות הבלתי נסבלות האלה".

על גינויי האופוזיציה נגד הרפורמות הצפויות במערכת המשפט, אמר השר: "מתחילות כל מיני קריאות מצד האופוזיציה שהן מעט קיצוניות ואולי מסוכנות. אני חושב שאנחנו, נבחרי הציבור, ואני באופן אישי עושה את העבודה הזאת על עצמי, צריכים להבין שכל דבר שאנחנו אומרים יש לו משקל. אנשים שתמכו בנו, הצביעו לנו והלכו אחרינו בכל המערכות השונות בבחירות הדמוקרטיות שאנחנו כולנו השתתפנו בהם, הם אנשים שמאמינים במה שאנחנו אומרים והם רוצים שמי שאומר אותם, גם יאמר אותם באחריות. זה נראה שהרבה מאוד מהחברים באופוזיציה שלא מסכימים עם הרפורמות שאנחנו רוצים לעשות בשם הציבור ששלח אותנו לכנסת באופן דמוקרטי, אומרים אמירות מאוד קיצוניות. הם קוראים להבעיר את הרחובות, קוראים לכל מיני גורמים לצאת ולעשות בלגן שלם וזה דבר שהוא לא בהכרח קריאה להפגנה דמוקרטית אלא חד משמעית חוצה את הגבול הנדרש".

בנוסף לכך, טען כי "יש לנו פה אחריות. אנחנו מדינה שהאחריות היא אחריות קולקטיבית לכולנו, להצלחת המדינה ולשם הטוב של המדינה ולשמירה על הסדר ברחובות, לשמירה על חיי אדם. מי שלא יודע את זה ולא שם לב לזה, אז הוא אולי צריך למצוא מקצוע אחר מלהיות נבחר ציבור ונציג העם. ברור שיש אי הסכמות, הדברים האלו מתבררים בסופו של יום בפרלמנט הישראלי באופן דמוקרטי, בשיח, בדיון, בהרבה מאוד אינפורמציה שתגיע לפתחה של חוק, חוקה ,ומשפט ודברים רבים שיביעו עמדות. כך עושים את הדברים - בהידברות, לא באופן כזה שאומרים 'בוא נבעיר את הרחובות'". 

על ביקורות חברי האופוזיציה נגד הרפורמה החדשה של שר המשפטים יריב לוין, אמר: "אני מאוד מתפלא למה היריבים הפוליטיים שלנו שוכחים לומר שבתוך הרפורמה שיריב לוין רוצה להביא יש מעשה מאוד מאוזן, בכך הוא אומר שרוב מוחלט, או אולי פה אחד בהרכב מורכב של בית המשפט העליון, ניתן יהיה עדיין לפסול חוקים. השוני הגדול יהיה שבמקום שיפסלו פה חוק כל כמה חודשים, יפסלו פה חוק כל כמה שנים, כמו שקורה בדמוקרטיות אחרות. בכמה מקרים בית המשפט העליון רמז או התריע בפני הכנסת שאם היא תתקן חוק מסוים, הוא יפסול אותו? אתה תמצא שהמספרים שם הרבה יותר גדולים מכמות הפסילות".

לבסוף, סיכם את האג'נדה שלו בתור שר התרבות והספורט החדש: "בסוף כדי לצמצם את הפערים בין ישראל לבין העולם, בכל מה שקשור לספורט ותרבות, צריכים משאבים והרבה מאוד. אני בימים אלו פועל לתיקון חוק הטוטו, להעביר את הטוטו למשרד בראשותי. אנחנו כרגע מדברים על הנושאים הכספיים שהטוטו יכניס עוד לכל מה שקשור למשרד התרבות והספורט. זה יכול לצמצם פערים אל מול העולם וברגע שיהיה לנו את התקציבים הנוספים הללו, אנחנו נוכל בהחלט להביא הישגים גם בנבחרות שלנו וגם בקבוצות שמייצגות אותנו באירופה. אני חושב שבסוף הגאווה הלאומית של כולנו יכולה להגיע מהצלחות בספורט ובתרבות בעולם, זה דבר שהוא מאוד חשב בעיניי".

סייעה בעריכת הכתבה: נויה חסון, 103FM