שר התקשורת שלמה קרעי הצהיר אמש בריאיון ל"פגוש את העיתונות" של חדשות 12 עם עמית סגל ובן כספית כי תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים כבר בחוק ההסדרים הקרוב. ח"כ קארין אלהרר שוחחה היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM והתיייחסה לדברים.

איגוד השידור האירופי הביע דאגה מהאיומים על סגירת "כאן" - כך הגיב קרעי
"ניסיון להלך אימים": עובדי "כאן" מגיבים לאיומי סגירת תאגיד השידור

"פשוט חוסר הבנה של המציאות. זה חוק קיים, תמיד אפשר לשנות חקיקה. העניין הוא, אני רוצה להזכיר לכולנו שמי שהיה בשעתו ראש הממשלה שהובא חוק תאגיד השידור הציבורי היה בנימין נתניהו, שר התקשורת דאז היה ארדן. נתניהו עמד על הפודיום ובירך על החוק הזה. התאגיד שהוקם הוא תאגיד מצוין, מאוזן, הוא עשה את הדבר שכל כך פיללנו שיקרה", אמרה בפתח דבריה.

לדבריה, לראש הממשלה נתניהו יש נטייה לשנות את דעתו. "למרות שעבר החוק בשעתו הוא חזר בו לאורך תקופה ארוכה, כחלון מנע ממנו את סגירת התאגיד. איך יודעים שנתניהו חזר לשלטון? הוא נטפל לתקשורת. כרגע סכום הכסף שמגיע לתאגיד הוא בעצם אגרת הרדיו שכולנו משלמים עליה מהיותנו בעלי רכבים. הדבר הזה אמור לעבור ישירות ממשרד התחבורה לתאגיד, זה לא אמור לעבור בקופת המדינה. אני מציעה לקרעי, שר התקשורת, במקום להתעסק בלסגור דברים, תתעסק בלייצר רגולציה מתאימה", ציינה.

עוד אמרה חברת הכנסת: "למה לסגור משהו שעובד ועובד מצוין? הרי כל פרסי האקדמיה וכל היצירות הישראליות שמופקות בתאגיד, ישראל מקבלת עליהם פרסים בעולם. פתחנו את זה לעוד ועוד יוצרים, זה מה שעשינו בשעתו. הבאנו לא מעט כסף לדבר הזה. יש קריטריונים מאוד ברורים מי מקבל ומי לא, זה לא חבר מביא חבר, לא כמו אצלם בממשלה. אני אומרת להם, במקום להתעסק בלסגור, לבטל, להרוס, תתעסקו בלייצר לאנשים חיים טובים יותר. הם נבחרו על ביטחון אישי, הם נבחרו על יוקר מחיה - תתעסקו במה שבאמת חשוב".

"בשעתו ביטלנו את האגרה שכל אזרח שילם. היו אנשים שחייבים ובכלל לא הייתה להם טלוויזיה, תיקי הוצאה לפועל וכו'. ככה בעצם האגרה משולמת בטסט שמשלמים היום ברכב, לכן אין את המעבר בתיקי הוצאה לפועל וכו'. נכון, זה רק חלק מאגרת הרכב. זה אגרת הרדיו שהיא משולמת בטסט. אני באה ואומרת, הרי הכסף מועבר על ידי הציבור בדיוק למטרה הזו, למה לפגוע? למה להרוס? אני גם רוצה להגיד עוד דבר - שידור ציבורי בלתי תלוי הוא סממן דמוקרטי. אנחנו רואים שהם לא רק רוצים להרוס את מערכת המשפט, הם רוצים להרוס כל סממן דמוקרטי", הוסיפה.

אולפן הטלוויזיה של התאגיד (צילום: מרים אלסטר)
אולפן הטלוויזיה של התאגיד (צילום: מרים אלסטר)

בהמשך, אמרה ח"כ אלהרר כי "יש חלוקה שצריכה להיות על פי קריטריונים מאוד ברורים, זה לא תרבות חבר מביא חבר. יש גבול למה שהם יכולים לעשות. אני מאוד מקווה שהם לא יסגרו את בתי המשפט ואז נוכל לקבל צד בבתי המשפט. אנחנו נפעל בכל זירה אפשרית, בדיוק כמו בהפיכה המשפטית שהם רוצים לעשות. נפעל בכנסת, ברחובות, בבתי המשפט, איפה שינתן לנו. יש דברים שאסור לגעת בהם. שידור ציבורי בלתי תלוי קיים בכל מדינה דמוקרטית. מזמינה את קרעי לעשות סיבוב מסביב לעולם במדינות הדמוקרטיות ולבדוק את הדברים האלה לפני שהוא מקבל החלטות. אני מזמינה את ממשלת ישראל להוסיף, לא לגעת במה שקיים".

"זה היה התמריץ הגדול לחקיקת חוק התאגיד, להוציא את הפוליטיקה מהשידור. אם הם רוצים להכניס את זה עכשיו סימן שכל מה שמעניין אותם זה החברים שלהם, הג'ובים שלהם. תרבות חבר מביא חבר, דבר שלא יעלה על הדעת. אנחנו לא רפובליקת בננות, למה להתנהל ככזו? אנחנו נפעל. יביאו הצעת חוק, נפעל כדי לסכל אותה. אין לנו רוב אבל אני רוצה לקרוא גם לאנשים שבאמת ליברלים, שמבינים שלא כל דבר צריך להרוס, גם בקרב חברי הקואליציה. אני בטוחה שגם בקרבם יש אנשים שלא מעוניינים בדבר הזה", הוסיפה. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm