השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM והתייחס לסערה סביב מינויו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשר בממשלה החדשה בראשות נתניהו. כמו כן, שוחח גם על הרפורמה המשפטית שאותה הציג שר המשפטים יריב לוין.

בפתח השיחה, התייחס להעברת הסמכויות לראשי הערים. לדבריו, "אם הייתי משוכנע שזה היה הדרך הנכונה לשירותי הדת זה כבר היה קורה לפני הרבה נשים, אבל לרשות מקומית יש הצרכים, הלחצים הפוליטיים שלה. דיברתי עם לא מעט ראשי ערים, אמרו 'תראה, אנחנו אנשים שנתונים ללחץ של הקואליציה והאופוזיציה, אנחנו מבינים שצריכים רשות עצמאית'. כאדם שנמצא בהרבה רשויות ואתה רואה איך שירותי הדת מתנהגים למופת, בכל הנושאים, אתה מבין למה הגוף הזה חייב להיות חזק".

לאחר מכן, התייחס לסערה סביב מינויו של אריה דרעי לשר. לדבריו, "זה לא נגד יו"ר התנועה שלי, זה נגד 2 וחצי מיליון איש שהצביעו לגוש הימין, ל-400 אלף איש ששמו פתק של אריה דרעי, נגד הסבירות הביטחונית, חיי אדם. כשראש הממשלה אומר 'אני צריך את השר דרעי חבר קבינט בכיר בגלל הניסיון שלו', באים 11 שופטים מכובדים ככל שיהיו, שמעולם לא למדו באף בית ספר מהי סבירות גדולה או קטנה, והם אומרים 'לא סביר שהוא יהיה שר'. ביום חמישי הזה בית המשפט הולך לקבל החלטה פוליטית לפסול את השר דרעי מלכהן כשר. אתה תראה שבסופ"ש זו ההחלטה שלהם".

לאחר מכן, נשאל האם הרפורמה המשפטית כולה סביב מינוי דרעי לשר. השר מלכיאלי השיב כי "ממש לא. הרפורמה היא רפורמה שצריכים לעשות אותה, היא נכונה, עם ישראל הצביע על זה וגם ניצחנו על זה, לא מתנצלים. יחד עם זה נצטרך לזרז את נושא עילת הסבירות, דבר שיהיה נכון לדמוקרטיה, בשביל ליישם את רצון העם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm