ברקע המחלוקת העמוקה סביב מערכת המשפט, השיק נשיא המדינה יצחק הרצוג את מיזם ״מחליפים מילה״: מרכז חינוכי חדשני בבית הנשיא למפגש בין קהילות והעמקת שייכות ומרחב לדיונים דיסקרטיים בנושאי ליבה שבקונפליקט. במערכת הפוליטית בירכו על התוכנית של הנשיא לצד קולות שהבהירו: "כל הידברות הינה חיובית אבל לא תעכב את החקיקה".

בסביבת יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הדגישו כי "מהרגע הראשון היה זה גנץ שאמר שרפורמה ושינויים כאלו במערכת המשפט צריך לעשות בהסכמות רחבות והידברות, כך שרובו הגדול של הציבור יתמוך בהם. מברך את הנשיא על היוזמה וקורא לקואליציה לעצור את התוכנית כפי שהיא היום שתביא לדריסת המשטר הדמוקרטי".

מבחינת יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד,  הרעיון של "ועדה נשיאותית" היה שלו והוא מאוד מאמין בו. אם וכאשר מיזם הנשיא יצא לפועל, מבחינת לפיד זו לא תהיה הידברות עם הממשלה. הנושא כולו יועבר מידי הממשלה לנשיא. יו"ר האופוזיציה תומך ברעיון ליצור מסגרת חיצונית שהממשלה ובית המשפט שווים בפניה במקום לנהל משא ומתן על השאלה איך הממשלה תדרוס את בית המשפט.

עם זאת, מבחינת לפיד, הרפורמה הנוכחית היא לא רפורמה, אלא "ניסיון של עבריינים להיחלץ מהצרות שלהם".

גורמים בקואליציה מסרו בתגובה לתוכנית של הרצוג, כי "הדיון בחקיקה מתקיים בכנסת ולא עוקפים את הכנסת. כל הידברות כמובן חיובית אבל לא תעכב את החקיקה ולא תבוא במקום הדיון בוועדת חוקה".