ראש הממשלה נתניהו ונשיא צ'אד דבי יחנכו מחר (חמישי) את שגרירות צ'אד בישראל. בינואר 2019 הכריזו רה"מ נתניהו ונשיאה הקודם של צ'אד אידריס דבי על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות בטקס נג'מנה, בירת צ'אד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות עם נשיא צ'אד: "ברוך הבא לירושלים אדוני הנשיא. ישראל וצ'אד כוננו יחסים, בין שתי המדינות שלנו, יחד עם אביך המנוח. אנו רואים יחסים אלה כחשובים ביותר - עם מדינה גדולה בלבה של אפריקה. אלה יחסים שאנו רוצים לשדרג לרמות חדשות, לגבהים חדשים - והביקור שלך כאן בישראל ופתיחת השגרירות הם ביטוי לכך".

"אנו מאמינים ששיתוף הפעולה ביננו יכול לסייע לקדם לא רק את היחסים ואת שיתוף הפעולה שלנו, אלא מהווה גם חלק מחזרתה של ישראל לאפריקה וחזרתה של אפריקה לישראל", הוסיף, "יש לנו מטרות משותפות של ביטחון, שגשוג ויציבות. אני מצפה לדון עמך בכל הדברים האלה לטובת העמים שלנו והמדינות שלנו".

ראש המוסד דוד ברנע קיבל גם כן את נשיא צ'אד במטה המוסד למפגש עבודה חגיגי לקראת חניכת שגרירות המדינה בישראל. ראש המוסד ברנע אמר: ״רפובליקת צ'אד הינה מדינה מוסלמית נוספת וחשובה ביבשת אפריקה עמה מדינת ישראל מכוננת היום יחסים דיפלומטיים. הרחבת מעגל השותפויות המדיניות הינה יעד חשוב להרחבת העומק האסטרטגי של מדינת ישראל. כולי תקווה, כי מנהיגים נוספים במזרח התיכון ובאפריקה ישאבו השראה מהסכם חשוב זה, ויקדמו את יחסיהן עם ישראל".

ראש המוסד דדי ברנע עם נשיא צ'אד דבי (צילום: ללא קרדיט)
ראש המוסד דדי ברנע עם נשיא צ'אד דבי (צילום: ללא קרדיט)

בתוך כך, נשיא צ׳אד נטע עץ זית של שלום ואחווה בחורשת האומות של קרן קימת לישראל בירושלים עבור ט"ו בשבט. בפברואר שנה שעברה, נחתם בין קק"ל למשלחת בכירה מצ'אד מזכר הבנות, אשר מצהיר על כוונתם לשתף פעולה בנושאי ייעור ומאבק במשבר האקלים. בהמשך לכך נוצר שיתוף פעולה פורה לחיזוק החקלאות, תוך החלפת ידע ולמידת טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות.

נשיא צ׳אד אמר לאחר הנטיעה: ״אנו נמצאים בישראל כחברים וכאחים ומאושרים על קיום היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. ב-2019 הוחלט על החזרת היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ואני כאן היום כדי להגשים את החלום ולחזק עוד יותר את היחסים״.