חבר הכנסת בועז ביסמוט תקף הבוקר (ראשון) את התבטאותו השנויה במחלוקת של אל"מ (מיל') זאב רז, שעורר סערה בסוף השבוע לאחר שכתב בפוסט בפייסבוק כי "ראש הממשלה בן מוות". בנוסף, אמר על המפגינים אמש: "הם מסכנים את הדמוקרטיה, הם מסכנים את עתיד המדינה, לא אנחנו".

בכיר לשעבר בחיל האוויר עורר סערה: "רה"מ בן מוות"; המשטרה פתחה בחקירה
נתניהו: "שמענו איום לרצח של ראש ממשלה"; התבטאויות חמורות נגד נבחרי ציבור ייחקרו

"אני חושב שקצת ירדנו מהפסים, אבל לגמרי, לא אנחנו אבל המפגינים אתמול. דיברתם יפה מאוד על זאב, אלוף משנה, גיבור, הוביל את הכוח לעיראק וכו'. הכול טוב ויפה, יש רק בעיה אחת - זו הסתה, הסתה לרצח". עוד תקף ביסמוט את המצב בארץ: "עו"ד עם קריירה מופלאה מדבר כפי שהוא מדבר, זה פשוט מטורף מה שאנחנו שומעים. עיתונאים לפני שלושה שבועות אומרים שזה יהיה דם ברחובות, או שנציג פוליטי, שהוא לא חבר כנסת, מדבר על מרי אזרחי, ראש ממשלה לשעבר מעלה תמונה של צ'מברלין, אלוהים אדירים, שוב מהתקופה הכי חשוכה בהיסטוריה שלנו, של היהודים. ושכחנו את ראש עריית תל אביב, מה זה 'מעשים'? לאן הוא מתכוון? לאן הגענו?".

עוד תקף: "יש דמוקרטיה במדינה הזאת, אתם כל כך חרדים לדמוקרטיה, הישראלים, לפני חודשיים היו כאן בחירות, ראש עריית תל אביב אפילו לא התמודד, נפתלי בנט, שמטיף לנו, אפילו לא התמודד. אז בואו נכבד את הבחירות האלה. מסכימים שצריך ליצור איזון בין רשויות, הרי זה דבר שלא אני אומר, יאיר לפיד, גדעון סער, כל אחד דיבר, הנשיא לשעבר ריבלין, כולם דיברו על בעיות, אם זה פרקליטות, אם זה מערכת המשפט. מה הבעיה? שמדינת ישראל היום זה לא 'מה אמר', אלא 'מי אמר'. ברגע שזה בא מהליכוד, ברגע שבה בא מהימין, מנתניהו, מיד זה חושך".

"הציבור הישראלי, גם באופוזיציה, חושבים שהרפורמה היא הכרחית", אמר, והוסיף: "הרי מצב מערכת המשפט, אמון הציבור בה הוא בכירה. פוליטיקאי אתה יכול להחליף, אם אני רע, בעוד ארבע שנים פשוט מעלימים אותי. במערכת המשפט זה לא הסיפור, ולכן פה בעניין הזה זה הרבה יותר חמור".

אלפי מפגינים נגד הממשלה בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: עומדים ביחד)

"פרשת חימי, מה היא הוכיחה לכאורה? שאי אפשר להמשיך ככה. ראית את העניין הזה של הפרת אמונים חמורה לכאורה? זה חשוב שהציבור ידע, צריך להוריד להבות. אני אומר דבר כזה, ואני כן שייך לליכוד, אני לא תומך ליכוד - אני חבר כנסת מטעם הליכוד, יש הקשבה לצרכי הציבור - במקום שתהיה ביקורת בונה, הדברים יילקחו בחשבון , אבל צריך שתהיה ביקורת בונה".

בהמשך, העביר ביסמוט ביקורת חריפה על התבטאויות נשיאת בית המשפט העליון: "כאשר שמעתם את הנשיאה עונה לשר המשפטים שבא עם הצעה רצינית שיושבת אצלו בראש כבר 20 שנה, זה לא משהו חדש, ראיתם איזה הכרה באיזה מצב של בעיות המערכת שלה? שום דבר, עוצמים את העיניים. זה עושה שכל שיועמ"ש הוא נגדך? הוא הקטגור שלך, זה עושה שכל? עושה שכל שראש ממשלה אתמול מאוים ישירות?"

הוא התייחס למחאה נגד הממשלה שהתרחשה אמש בתל אביב: "ממה שהבנתי אתמול, זה לא רק ראש הממשלה, זה כל הממשלה. כל מי שתומך בו אגב, לא נעים להגיד - אני גם תומך בו. אני רוצה להגיד לכם משהו על המחאה עצמה, כי זה באמת עובר כל גבול - חלק גדול מהמחאה, גם אם לא כולה, מונעת פוליטית. ומה לעשות, היא קולטת אנשים סהרורים. לפי דעתי, הם מסכנים את הדמוקרטיה, הם מסכנים את עתיד המדינה, לא אנחנו".

הוא חזר לנושא ההתחלתי והתייחס להתבטאויותיו של אלוף (במיל') זאב רז, אמר ביסמוט: "להפגין כן, להסית לא. אני הראשון שתומך בהפגנות, אני הראשון שתומך בחופש ביטוי. ישר אחרי כמה שעות, מחקו, התנצלו, נגמר. השר לביטחון לאומי, שאני לא מהמפלגה שלו, הוא איתי בקואליציה, בא ודיבר על תמונה שהייתה אצלו בסלון, מחריד, מחריד לא טוב, הוריד אותה , התנצל, אמר 'הייתי צעיר, עשיתי את זה לפני עשרות שנים', אתה תזכיר לו את זה בכל ראיון. כאן לפני כמה דקות האיש העלה את הפוסט הזה וכבר סלחנו. אי אפשר איפה ואיפה".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון  103FM