שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן השתתף אמש באירוע שקיימה משלחת ארה"ב לאו"ם בהשתתפות דאגלס אמהוף, בעלה של סגנית הנשיא קמלה האריס, בנושא המאבק באנטישמיות והפיכתו למשימה גלובלית. במהלך הכנס ארדן תקף את האו״ם ודרש שהמזכ״ל יפעל כנגד גילויים אנטישמים הנפוצים במסגרת הדיונים באו"ם.

90 מדינות באו"ם הביעו "דאגה עמוקה" מסנקציות ישראל על הרשות הפלסטינית
סקר חשף: אחד מכל ארבעה ישראלים עבר חוויה אנטישמית בחו"ל

משלחת ארה״ב לאו״ם קיימה אמש יחד עם ישראל ומדינות נוספות, ביניהן בריטניה, מרוקו, קנדה, מקסיקו וארגנטינה, אירוע רם דרג למאבק בהתפשטות תופעת האנטישמיות. באירוע נאם האדון השני של ארה״ב, בעלה של סגנית הנשיא קמלה האריס, דאגלאס אמהוף, שגרירת ארה״ב לאו״ם, לינדה תומאס גרינפילד, ושגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן.

השגריר ארדן לא חסך ביקורת מהארגון בו משמש כשגריר ותקף: ״ ״דווקא באו"ם שהוקם בעקבות השואה ואמור להוות דוגמא לשאר העולם, אפילו לא מגנים אנטישמיות. מתקפות נגד יהודים מתרחשות מידי יום, כאן בניו יורק ובכל רחבי העולם. אנחנו בשנת 2023, לא 1943 ועדיין יהודים הם יעד למתקפות".
 
 ארדן הוסיף כי: "ברור שהפעילות עד היום נכשלה. לא נעשה מספיק כדי להילחם בשנאה ומילים אינן מספיקות. החינוך חשוב עבור העתיד, אך הוא לא ימנע את המתקפות של מחר. צריך לפעול עכשיו, והצעד הראשון הוא לדרוש אחריות ולגבות מחיר מהאנטישמים. האו"ם, המוסד שהוקם בעקבות השואה ואמור להוות דוגמא, דווקא כאן מתפשטת שנאת יהודים והנהגתו אינה עושה נגד זה דבר".
 
 "מילים שאינן מגובות במעשים הן מילים ריקות" סיכם ארדן וקרא למדינות החברות לדרוש מהאו"ם וממזכ"ל האו"ם אחריות בנושא והדגיש כי המאבק באנטישמיות הוא באחריותן של כלל המדינות החברות בארגון.