כוחות הביטחון פינו השבוע את כרם בן אליהו בגוש שילה שבבנימין. בעקבות כך, נרשמו עימותים חריפים בין שרים בקואליציה, וזאת למרות ההיענות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבקשתו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' להקפיא את עקירת הכרם. על כך, השר לענייני מורשת, הרב עמיחי אליהו, שוחח הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM.

בפתח השיחה, פנה אריה אלדד לשר ואמר: "הממשלה שאתה חבר שולחת דחפורים ושוטרים, ועוקרת 1,100 עצי זית". השר אליהו השיב, כי "באמת כואב הלב. אני לא אגיד לך שאני לא מתבייש, אני מתבייש שהדבר הזה נעשה על ידי ממשלה שאני חבר בה. כמו שאמרתי גם בבוקר לא לשם כך התגייסנו לשליחות הזו".

"אנחנו כל הזמן שוקלים את צעדנו ושואלים האם חצי הכוס הריקה היא יותר מחצי הכוס המלאה, או להפך. אנחנו כמובן מרימים דגל במקרה שאנחנו מרגישים שחברנו לממשלה או חברנו לקואליציה לא מבינים שאנחנו בתוך אותה הסירה, וצריכים להתחשב אחד בשני. לעקור נטוע זה לא טוב, זה אף פעם לא טוב. אני מבין שלא ביום אחד בונים חומה, ויש פה שנים של הרגלי התנהלות שאנחנו צריכים לשנות, גם בתוך המערכות. יש גם הרבה דברים טובים שקורים בממשלה הזו - הכשירו עכשיו תשעה יישובים. אני חושב שאנחנו צריכים לשנות פה כמה דברים, בכדי שלא יהיה פה איפה ואיפה", הוסיף.

לאחר מכן, נטען בפניו של השר אליהו, כי בג"ץ הורה על פינוי אל-ח'אן אל-אחמר כמו שהורה על פינוי הכרם, אך מי שמחליט על ביצוע בפועל הוא ראש הממשלה נתניהו. השר אליהו השיב כי "הטענה שלי היא לא רק כלפי בג"ץ, היא כלפי כל המערכת הפקידותית. כמו שאמרת, ממשלת ישראל רואה שני פסקי דין ואחד היא מבצעת ואת השני לא. שוב, יש פה איפה ואיפה. כשאנחנו מכילים את הפגנות השמאל, ואני כרגע לא מציין אם טוב לי עם זה או רע לי עם זה, ואנחנו רומסים ברגל גסה את הכבוד של המפגינים שמאיימים אז אנחנו נוהגים באיפה ואיפה".

"כאילו יש פה אנשים שיש להם איזשהו ייחוס ודם כחול ומצד שני יש אנשים שאפשר לפגוע בהם. הביקורת שלי היא כלפי הרגלים של שנים שמדינת ישראל התרגלה לעשות, ואנחנו רוצים לשנות אותם. כשנותנים לנער בפינוי מכה בראש איך זה קורה? איך זה קורה שהשוטרים הטובים והמתוקים האלה שעושים את מלאכתם נאמנה מבינים שבהפגנות השמאל הם צריכים להתנהג בהכלה, ובהפגנות הימין והחרדים הם צריכים לשבור להם את העצמות? יש כאן הרגלים שלא ישתנו ביום אחד".

בהמשך, נשאל הרב אליהו, האם לא שם לב שהחתימה על ההסכמים הקואליציוניים לא שווה כלום. לדבריו, "כמו שאמרתי אנחנו מרימים דגלים, ואנחנו מבינים שגם כשזוג מתחתן לא ביום אחד יש לו שישה או שבעה ילדים. אנחנו רוצים להוביל את הדברים בצורה נכונה, אם אנחנו רואים שזה בכיוון הנכון. אני חושב שבסך הכל הדברים כן מתנהלים בכיוון הנכון. הרפורמה המשפטית היא בכיוון הנכון, והחקיקה ששוללת ממחבלים את האזרחות במקרים מסוימים היא מצוינת. יש לנו הרבה מה לעשות, ואני לא אגיד לכם שאני הולך לישון כשאני שמח ושבע. אני הולך לישון כשאני רעב יותר ויותר ואני מבין עד כמה יש לנו לעבוד פה במדינה, ואני מקווה מאוד שאנחנו נביא בשורה גדולה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי