נדמה שסערת המהפכה המשפטית הגיעה לשיאה בשבוע האחרון, במהלכו נשיא המדינה יצא בהודעה בה הוא מבקש להרגיע את השיח, תוך הצגת מתווה הפשרה שלו . בתוך כך, 440 קצינים בכירים במילואים חתמו על מכתב לנשיא המדינה, הקורא לו שלא לצרף את חתימתו לחקיקה העתידית במסגרת הרפורמה המשפטית. אחד החותמים, הפוליטיקאי וראש המוסד לשעבר דני יתום, שוחח על כך עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם 103FM.

ח"כ קטי שטרית: "הרפורמה תתקיים בדיוק כפי שהבטחנו לציבור"
ראשי השב"כ והמוסד לשעבר להרצוג: אל תחתום על הרפורמה

יתום נשאל האם התערבותם של אנשי מילואים בהליכי החקיקה ראויה בעיניו: "בהחלט. מהרגע שפשטנו את המדים, או את הבגדים האזרחים שמאפיינים גופים ביטחוניים אנחנו אזרחים רגילים. יש לנו גם זכות וגם חובה - כמו לכל אחד אחר, וכמו לכל אחת אחרת, להביע את עמדתנו ואת דעתנו", הסביר.

"בנושאים שנראים לנו נושאים קריטיים וחשובים שנוגעים לגורלה של מדינת ישראל אנחנו בוודאי נביע את עמדתנו. אני רוצה לומר לך שעל כרטיסי הביקור של רבים מחבריי שעברו לעולם העסקי מופיעה גם דרגתנו במילואים. זה מקובל בכל העולם. זה הנכס שלנו, עם זה אנחנו באים. אם אנו רוצים להשפיע, אנו יכולים לעשות שימוש בדרגות שלנו בכדי לנסות ולשכנע", ציין.

לסיום נשאל יתום האם הוא לא חושש שהמחאה מובלת בידי גופים קיצוניים: "אני מתנגד לאמירות האלה. אני נגד כל אזכור לאפשרות לשפיכות דמים. כשצמד המילים האלה מופיע מעורר אצל כל מיני אנשים מוטיבציה כזו שקשורה בשפיכות דמים. אני לא דיברתי על שפיכות דמים, ואני לא אדבר על זה. אנחנו בפעולה הזו עשינו כל מאמץ בכדי לא להידרדר למצב שאין ממנו מוצא".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM