ביום רביעי האחרון פינה משמר הגבול את כרם בן אליהו שבאזור בנימין. בעקבות כך, נוצרה סערה פוליטית בקואליציה בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לשר הביטחון יואב גלנט. חרף ההוראה של רה"מ נתניהו לעצור את הפינוי, כוחות מג"ב חזרו למקום. על כך, אלישיב פינקל, תלמיד ישיבת רגבים בנימין ישיבה תיכונית חקלאית, שוחח הבוקר (שישי) עם אריה אלדד ב-103FM.

בפתח דבריו, אמר פינקל: "הישיבה מבססת את הערכים שלה ומלמדת את התלמידים על עמל, תורה וחלוציות. העמל מתבטא בזה שאנחנו יוצאים לעבוד כל יום, ומתוך העבודה נוצר חיבור עמוק לארץ ישראל ואדמת ישראל. לראות את הפינוי מאוד כאב לנו. אני לפי מה שאני הבנתי חל על החלקה הזו חוק ההתיישנות, לא עיבדו את הקרקע במשך 30 שנה עד שהגיעה משפחת בן אליהו ונטעה מחדש את הכרמים ומטעי הזיתים, וכך בעצם הבעלות עברה אליהם".

"הרגשתי כאב עצום. אמנם הייתי כבר בפינויים בעבר, אני גם בעופרה, אבל פה הרגשתי משהו הרבה יותר עמוק, משמעותי, בגלל החיבור העמוק שיש לנו לאדמה ולארץ. הרגשתי שעוקרים חלק ממני. לא יכולתי לשאת את הכאב הזה. לא חיפשתי בעיות, לא חיפשתי לעשות צרות לשוטרים. מה שעשינו היה ללכת ולנטוע מחדש חלק מהעצים ושתילים חדשים בחלקה", הוסיף.

בהמשך, אמר פינקל: "מג"ב הגיעו עוד פעם ועקרו אותם מחדש. אני אשתדל לעזור כמה שיותר, אני מאמין שהחלקה הזו צריך להינטע מחדש. גם אם זה יהיה בעוד שנה, שנתיים או בעוד חמש שנים. אני בטוח שזה צריך לקרות. אהיה שם ואתייצב לעזור".