ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לרפורמה במערכת המשפט ותקף בחריפות את הממשלה על מהלכיה.

ח"כית מהליכוד בטענה חסרת תקדים: "היועמ"שית רוצה להוריד את נתניהו"
בדרך לפשרה? הרצוג טוען - "ניתן להגיע להסכמות תוך ימים"

"הצטרפתי למחאת תושבי לוד", אמר ח"כ פורר בפתח דבריו, "אני חושב שבכלל אזרחי ישראל צריכים להצטרף למחאה של סדר היום של הממשלה הזאת. בלוד נרצחים ונפגעים אנשים ברמה שילדים מפחדים ללכת ברחוב, וכשאתה מסתכל על סדר היום של הממשלה הוא עוסק בהרחבת סמכויות של בתי הדין הרבניים ובחוק החמץ. שיא השיאים זה מה שפורסם בשעה האחרונה, שהם מוכנים להשהות אפילו את הפעילות של צה"ל בשטחי A, בערים הפלסטיניות, ומבחינת הריסות בתים - ממש פגיעה בביטחון, במסגרת איזשהן הבנות שהושגו. בקיצור, זאת ממשלה שפועלת נגד אזרחי ישראל, ולוד אני חושב, זו דוגמה טובה".

לאחר מכן נשאל האם מקובל עליו שלבג"ץ לא תהיה שום סמכות לפסול חוקים, והשיב: "מקובל עליי, במצב שבו לא עושים את השינויים האחרים במערכת המשפט. הם לא מוכנים באמת לדון על שינוי הרפורמה. אני מאלה שחושבים שיש בעיה, ואני מאלה שחושבים שבאמת צריך להגדיר את מערכת היחסים בין הרשויות, ויש חלקים מאוד מאוד מסוימים בתוך הרפורמה הזאת או בתוך דברים אחרים שאני חושב שצריך לשנות. באו ולקחו כל תיקון שאמרנו, את כל התיקונים כולם ביחד, הכניסו לאותו סל ואמרו, 'לא נתקן, נרסק'".

"אי אפשר להסתכל על פסילת חוקים בלי להסתכל על הוועדה למינוי שופטים, בלי להסתכל על הפרדת הרשויות, בלי להסתכל על הסמכויות ובלי להסתכל על כל מה שעושה כל רשות בפני עצמה", ציין, "אני חושב שבית המשפט העליון מתערב יותר מדי, ואני כן חושב שצריך להגביל, אבל אני לא חושב שצריך לרסק את בית המשפט העליון ולרסק את הפרדת הרשויות במדינת ישראל שזה מה שהם מנסים לעשות כרגע".

לסיום אמר כי "הם מביאים את ההצעה כמכלול שחייב לעבור תוך 30 או 60 יום, בשורה ארוכה של הצעות חוק, שאגב, אנחנו גם יודעים למה הם עושים את זה. הם רוצים שאי אפשר יהיה לגייס חרדים והם רוצים שאפשר יהיה להכשיר את אריה דרעי. זאת גם הבהילות".

עודד פורר (צילום: ראובן קסטרו)
עודד פורר (צילום: ראובן קסטרו)

לאחר מכן עלה לשידור פנחס ולרשטיין, ראש מועצת יש"ע לשעבר, והתייחס לקרע בעם בעקבות המחלוקות על הרפורמה במערכת המשפט: "אני בהחלט בעד הרפורמה, אבל בגלל הנסיבות של היום, אני מאוד חושש ממה שקורה בחברה הישראלית. המחיר של הקרע הזה לא שווה את הרפורמה - צריך להגיע להסכמות כמה שיותר מהר".

"החשש שהמדינה הולכת ומתחרד, ונהיית פחות חופשית מכל מיני כיוונים גדלה. הפחד שהרוב הדמוגרפי יצור מצב כזה יוצר את הלחץ. לחלק מהמפגינים יש עניין ביצירת הכאוס כי יש להם אינטרס לשנות תהליכים", הוסיף.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM