הפגנות הענק נגד המהפכה המשפטית שהתקיימו אמש ברחבי הארץ, לצד האירועים החריגים במהלכם חסמו מפגינים את דלת ביתם של חברי הכנסת טלי גוטליב ויואב קיש, הובילו לסערה תקשורתית נרחבת. לאחר האירועים הללו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען כי המשטרה נוקטת ביד חלשה מדי מול המפגינים.  דובר משטרת ישראל, ניצב משנה בדימוס אלי לוי שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב103FM והתייחס לאירועים.

"תמצאי סידור לילדה": תיעוד דרמטי מפתח ביתה של גוטליב
רה"מ נתניהו: "לילה גדול ויום גדול"; לפיד: "ההיסטוריה תשפוט אתכם"

"אתמול שני האירועים המשמעותיים שהיו מבחינת מחוז תל אביב שטופלו היו בביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב, הייתה שם הפרת סדר, שני מפגינים נעצרו, נחקרו ואנחנו ממשיכים בחקירה. גם ליד ביתו של שר החינוך יואב קיש נעצרו שישה מפגינים גם נחקרו ואנחנו ממשיכים את החקירה מולם", אמר בפתח דבריו.

באשר לאירוע החריג בו חסמו מפגינים נגד הרפורמה המשפטית את ביתה של חה"כ גוטליב, אמר לוי: "יש חטיבת מודיעין ויש מערך מודיעין בכל מחוזות המשטרה, בתחנות המשטרה בהרבה מאוד מקרים, במרבית המקרים, משטרת ישראל יודעת לפני על כוונות של מפגינים להגיע. אנחנו הרבה ברשתות החברתיות, מפעילים מודיעין כזה או אחר שלא נפרט. בשני המקרים, גם בביתו ברמת גן של שר החינוך יואב קיש, הגיעו שוטרים עצרו שישה מפגינים. גם בביתה של טלי גוטליב, אירוע חמור מאוד".

לוי התייחס בנוסף להפגנת הענק שהתקיימה אמש בפעם השניה מול משכן הכנסת: "כמו שאתם יודעים התחלנו את הבוקר עם עיקר האירועים באזור מחוז תל אביב, משם המפגינים עלו לירושלים. אנחנו לא מפרטים את מספר המפגינים שהיו, אלה דברי שנשארים בתוך החדר הסגור".

אני חושב שלוקחים את זה למקומות שבאמת יוצרים איזה מצב של פעם אחת יש זרם כזה או אחר שאומר שהמשטרה מנפחת את המספרים ואחר שאומר שהיא מקטינה את המספרים. אנחנו לא נותנים מספרים", ציין.

"אנחנו כמשטרה מצד אחד רואים בזכות המחאה זכות יסוד בסיסית במדינה דמוקרטית, מצד שני, אפס סבלנות להפרות סדר. האירוע טופל על ידי שוטרים שהגיעו מהר מאוד למקום. אנחנו נמצה את הדין עם כל אדם שיפר סדר, שיחסום כביש שלא כחוק, שיהיה פורע חוק. מצד שני, וחשוב להדגיש את זה, אנחנו כמשטרה באמת רואים כזכות יסוד במדינה דמוקרטית את זכות המחאה, אנחנו נמצאים בהפגנות בכל מוצאי שבת בכל רחבי הארץ", הוסיף.

בהמשך הראיון, התייחס לוי לטענתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על פיה המשטרה צריכה לשנות את מדיניותה ולנקוט ביד קשה יותר כלפי המפגינים: "עדיין לא התקיים דיון בנושא הזה, צריך להבהיר ולומר - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוא מתווה את המדיניות של משטרת ישראל, הוא השר המומנה מטעם ממשלת ישראל על המשטרה, בין היתר גם על כיבוי אש, על שירות בתי הסוהר, על היחידה להגנת עדים ועוד דברים שיש במשרד שלו. מצד שני, מי שנותן את ההחלטה בשטח זה המפקד בשטח", הסביר.

"אני אומר לכם באחריות - כל דבר שעולה גם כשיש ביקורת תקשורתית על חסימת כביש או על הפרת סדר כזו או אחרת, אנחנו מנתחים כל אירוע לגופו. בסוף ההחלטה היא של המפקד בשטח. אתם צריכים להיכנס לנעליהם של המפקדים - יש מקפד בשטח, הוא זה שיודע להבין את
תמונת המצב הנקודתית בשטח, גם המודיעינית, גם המבצעית, גם מבחינת אגף התנועה, מה קורה על הצירים. הוא לוקח את כל סל הנתונים הזה ויודע להחליט בשטח מה קורה", סיכם לוי.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm