נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (שלישי) לאישור שני הסעיפים של הרפורמה המשפטית על ידי הכנסת בקריאה ראשונה. הנשיא נשא דברים בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע", וקרא לראשי הקואליציה לקיים הידברות: "אני מוטרד מכיוון שהתיישב עלינו ענן שמשתק אותנו מבפנים. שיח של איבה ועוינות. הגיע הזמן עכשיו להושיט יד ולקיים הידברות. צריך לחשוב על דרכים לבנות אמון גם עם האופוזיציה".

שני הסעיפים בחוק הראשון של הרפורמה המשפטית אושרו במליאה

"אני מרגיש מאוד מוטרד מכיוון שהתיישב על הרוח שמפעמת בעם, העם שהקים פה מדינה נפלאה ומצליחה למרות כל האתגרים, ענן שמשתק אותנו מבפנים. מן שיח של איבה ועוינות שמסכן אותנו בפילוג עמוק", אמר הרצוג בפתח דבריו.

"ההצבעה אתמול הייתה הכרעה שהתקבלה בכנסת אבל התוגה שמלווה אותה היא בגלל הסכנה לאחדות ישראל. אני חושב שהגיע הזמן להושיט יד ולקיים הידברות אמיצה, פתוחה וכנה כי המחיר לא שווה את זה!", הוסיף.

הנשיא המשיך ואמר, כי "היום אנחנו נמצאים במצב שבו בשביל שלכולנו תהיה תחושה שאנחנו פה ביחד, עם אחד מכל הפסיפס, אנחנו צריכים לעשות שני דברים: הראשון - איזון ראוי בין הרשויות. זה לא נכון שרשות אחת יכולה להיות חזקה יותר מכל האחרות. בנוסף, בוודאי חשוב להתבסס על העקרון המרכזי של 'צדק צדק תרדוף'. אני חושב שהכוח העודף, האחריות הלאומית העודפת, תמיד נמצאת בידי מי ששולט ומוביל את המהפכה, או מוביל את המהלך. לכן הם צריכים לחשוב על דרכים בהן הם בונים אמון עם האופוזיציה להאמין שזה רציני".

"הצעתי מעשים לפני הקריאה הראשונה, התאכזבתי שזה לא קרה כי אני חושב שעם הנצח לא מפחד מדחייה של עוד שבוע או שבועיים. צריך למצוא עכשיו את הדרך ששני הצדדים יכולים להגיד - אוקיי. כי כל אחד חי בתיבת התהודה שלו, כל אחד נתון בתוך המחנה שלו, כל אחד לחוץ ממה יכתוב לו מישהו בוואטסאפ, בטוויטר או בפייסבוק, אבל יש פה עם! יש פה עם שהאויבים שלו מסתכלים עליו מבחוץ וחוגגים. יש לנו אחריות!", אמר הרצוג ופנה לראשי הקואליציה: "עכשיו יש הזדמנות לקחת אחריות. אתם שנמצאים בתוך הקואליציה, תקחו אחריות ותמצאו פתרון להוביל לכך שאנשים יפגשו ביחד וידברו. דעו לכם שהפשרה לא כל כך רחוקה, ההבנות וההסכמות לא רחוקות. אם רק נתאמץ תהיה פה גם רפורמה".

מארגני הפגנות המחאה נגד הרפורמה המשפטית מסרו בתגובה לדבריו של הרצוג, כי "הנשיא זנח את העיקרון המנחה שהוא בעצמו קבע: עצירת החקיקה למצב שהייתה לפני ההצבעות בוועדה ובמליאה. נראה שהוא חושב שהוא נשיא הליכוד ולא נשיא המדינה. במקום להביע עמדה נחרצת נגד חוק יסוד הדיקטטורה הוא בוחר להאשים את מאות האלפים שיצאו לרחובות כאשמים במצב ולא את אלה שמנסים להתנקש בדמוקרטיה. הנשיא צריך לצאת ולהכריז שמדובר בחוק בלתי חוקתי בעליל ועל כן הוא צריך להודיע שהוא לא ימנה שופטים אם החוק יעבור".