מחאת הרשויות המקומויות: ראשי הרשויות המקומיות התכנסו היום (ראשון) באוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, זאת בטענה שסוגיות הקשורות לשלטון המקומי לא הגיעו לפתרון בתקציב המדינה. בתוך כך, הכריזו ראשי הרשויות על הדרישות לסיום המחאה. 

המאבק נגד הפגיעה בתקציבים נמשך: שביתה ברשויות המקומיות

בין הדרישות ביקשו ראשי הרשויות לטפל במחסור של כ-7,000 כיתות לימוד ברחבי הארץ, לבצע הסכם שכר למורי העל יסודי ולממן הסעות תלמידים. כמו כן, המוחים מתנגדים להקמת "קרן הארנונה", אותה לטענתם הממשלה מעוניינת להקים.

לטענת המוחים: "משרד האוצר מבקש להביא לאישור הממשלה בחוק ההסדרים הקמת קרן מכספי השלטון המקומי, לכאורה לשם עידוד בניית דירות למגורים. "קרן הארנונה"- משקפת את ההתמודדות האומללה של משרד האוצר עם משברים לאומיים והרצון לשמור על קופת המדינה תוך שימוש בכספי ציבור".

"מדובר בהצעה מקוממת והזויה שתכליתה אחת - הלאמת כספי התושבים המיועדים למתן שירותים מוניציפאליים, והטלת מיסים נוספים על התושבים"!.

בנוסף, ביקשו ראשי הרשויות לעדכן את תקציב מענקי האיזון מהמדינה, לעדכן את מענקי הפיתוח לרשויות, לממש את תכניות החומש המגזריות במלואן ולחזק ולמגן מבנים והתחדשות עירונית ותקצוב של 500 מיליון ש"ח בשנה.

יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, אמר כי "רוצים להעלות את הארנונה לתושבים זה לא הפתרון. יש אנשים שעושים הכל שהחיים של התושבים שלנו יהיו הכי טובים. יהיה להם דיור אבל הם לא רוצים כי זה ידאג לזוגות צעירים, וזה מוריד להם את ההכנסות. כל הרשויות בישראל נמצאות תחת האלונקה. בלעדינו המדינה לא יכולה לזוז מטר אחד. אנחנו מורכבים פה מכל הקשת הפוליטית. אנחנו פועלים שהחיים של התושבים שלנו יהיו הכי טובים, שזוגות צעירים יוכלו לחיות כאן".  

"הצענו לממשלה תכנית השלטון המקומי לטיפול במשבר הדיור אבל האוצר דחה אותה כי הוא יודע שהיא תצליח וההכנסות של הממשלה ירדו. גם בחינוך. חינוך שווה ביטחון. החינוך זה העתיד של כולנו. יש ילדים שאין להם כיתת לימוד. היינו ארבע שנים מתחת לאלונקה בתקופת קורונה, מבצעים צבאיים ואירועי חירום אבל האלונקה כבדה לנו כבר. אנחנו נשאר מאוחדים עד שנביא תוצאה רצוייה. אני קורא מכאן לראש הממשלה ושר האוצר לשבת איתנו אחרת אנחנו נמשיך במאבק עד תום. אין לנו ברירה".

חיים ביבס (צילום: חורחה נובומינסקי)
חיים ביבס (צילום: חורחה נובומינסקי)

שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים: "הכל עלה ואנחנו משלמים את זה מי זה אנחנו התושבים שלנו. במועצות האזוריות יש יישובים גדולים מי שמנהל אותם זה וועד מתנדב. צריך שיהיה מנכ"ל שיהיה ניהול. שר הפנים החליט לא לגבות כניסה לחופים אך מי משלם את שכר המצילים. יש פה מכל הקשת הפוליטית מגזרים דרוזים ערבים צ'רקסים כולם. נמשיך במאבק עד שיצאו הפתרונות. הקטינו את מענקי האיזון במאתיים מיליון בסעיף קטן. אנחנו לא מטומטים נאבק עד הסוף נעשה ונצליח".

ראש עיירית דימונה בני ביטון: "יש פה רשויות שנמצאות בשבר הסורי אפריקאי עם סיכון לרעידות אדמה שלא מדברים על זה. אנחנו רוצים להיכנס להידברות, אנחנו תומכים בראש הממשלה ונמשיך לתמוך בך אבל אני רוצה להגיד שאנחנו פה ומסוגלים לגמור את הסאגה הזאת במהירות".