ועדת הכלכלה, בראשות חבר הכנסת דוד ביטן, התכנסה היום (שני) לבקשת חברי הכנסת מהאופוזיציה, בהם ח"כ בועז טופורובסקי, ח"כ זאב אלקין וח"כ אביגדור ליברמן, על מנת לדון בהשפעת הרפורמה המשפטית של השר לוין על הכלכלה הישראלית. במהלך הדיון, התבטא ביטן על האפשרות להגיע לפשרה ואמר כי "הגיע הזמן שאדבר עם שר המשפטים, ולא רק בתקשורת".

במהלך הדיון, התייחס חבר הכנסת רון כץ למחאת אנשי ההייטק והזהיר כי "אם אנשי ההייטק יעזבו לא נוכל להחזיר אותם". ח"כ ביטן השיב כי "הם פוגעים בעצמם, ולפי הטענה הזו לא צריך לעשות בחירות ואפשר לתת ללהייטק לקבוע הכל". עם זאת, הוסיף כי "בסוף תהיה פשרה, שני הצדדים צריכים לרדת מהעץ".

דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

עוד אמר ביטן כי "ההייטק חשוב מאוד למדינה, אין על זה ויכוח. אני אומר את דעתי האישית חלק מכם מתייחסים רק לנושא הזה וחלק מנצלים את זה כפלטפורמה לדברים אחרים. ההייטק במקרה הזה יכול להיות גשר למו"מ ולהשפיע על שני הצדדים. אבל גם אתם צריכים להבין שהממשלה נבחרה באופן דמוקרטי והיא לא יכולה להיות מושפעת מבעלי הון באופן כזה, אחרת מה יקרה בפעם הבאה שתחליטו שאנחנו לא בסדר".

יו"ר ועדת הכלכלה כבר הביע בעבר תמיכה בהידברות ופשרה עם האופוזיציה. בשיחה שערך עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, אמר כי  "צריך לרכך את הרפורמה במידה מסוימת. יש לי עמדה, אבל אני משאיר לשר המשפטים לעשות עם האופוזיציה. גם האופוזיציה, חלקים ממנה אומרים שצריך לעשות שינוי (במערכת המשפטית). הדהירה קדימה זה רק לצורך קריאה ראשונה. אמר שר המשפטים שבין קריאה ראשונה לשנייה ושלישית, יישבו עם האופוזיציה על מנת לראות מה אפשר לסכם ומה אפשר לעשות. יהיו שינויים. הנושא ירוכך כי צריך לרכך וזה לא יעבור כפי שזה".