מ', בוגר 8200 שוחח הבוקר (רביעי) בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM נוכח הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט והמכתב שיצא מטעם בוגרי היחידה ובו הובעה מורת רוח נוכח המשך החקיקה המסתמנת. 

"יום השיבוש הלאומי" יצא לדרך: כביש 1 נחסם לתנועה; מפגינים חוסמים את דלתות הרכבות

"אנחנו לא קוראים לסרבנות, לא קוראים לא להתייצב ביום פקודה אלא להפך, כן צריך להמשיך ולהתייצב ולעמוד בצווי המילואים, אך אנו מתריעים מפני חשש ודאגה שלנו שאם ימשיכו התהליכים הללו, מילואמינקים יכולים שלא להתנדב לשירות מילואים", אמר בפתח השיחה. "אנחנו רואים את מה שקורה ואת התהליכים דוהרים קדימה, המכתב אומר שיש כאן תהליך שנעשה בחופזה. לא היו הרבה התלבטויות במבחינתי. אני לא חושב שיש כפה בעד או נגד הרפורמה, אנו חושבים שתהליך כזה צריך להיעשות בהסכמה רחבה והידברות, ולא כמו היום בלי הרבה התייעצויות". 

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "אני מסכים עם האמירה שלא צריך להכניס את הפוליטיקה לתוך הצבא, אנחנו כאנשים ששירתנו יחד עושים את מה שחונכנו עליו במהלך הצבא שזה לזהות תהליכים, אנחנו מצלצלים בפעמונים ואומרים שיש כאן תהליך שיכול מאוד לפגוע במדינה. אני נקראתי ממש השבוע למילואים ואני כמובן מגיע. יש שיח בין משרתי המילואים שחושבים פעמיים לפני. קשה לי לכמת את זה במספרים, אבל יש שיח בין קבוצות שחושבות פעמיים לפני שהן מגיעות להתנדבות במילואים. אנחנו לא נכנסים לתוך הרפורמה עצמה, אנחנו באים ואומרים שלווינו מבצעים ועדיין מלווים, עושים עבודת מחקר מעמיקה ומתייעצים עם אנשים. פה הדבר הזה לא קורה. כשאני מגן על ביטחון המדינה, אני לא חושב שיש דבר כזה שנקרא פריבילג, הטענה הזאת לא רלוונטית". 

לסיום, ציין: "זה המכתב שאנו מוציאים כרגע, בו אנו מביעים את מורת רוחנו, אנחנו מוטרדים מאוד מהדבר הזה, אני מקווה שההנהגה תיענה לקריאות שלנו. אנחנו בעיקר קבוצה של בוגרים שעשתה את זה מיוזמתה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM