בכיר פת"ח במזרח ירושלים, התייחס היום (שני) לדבריו של הבכיר הפלסטיני מוחמד דחלאן שהביע תמיכה בפיתרון מדינה אחת לשני עמים. בשיחתו עם אראל סג"ל וחיים לוינסון בתוכניתם ב-103FM אמר כי "מפעל ההתנחלויות ניצח את פיתרון שתי המדינות, הגיע הזמן שהמנהיגים הריאליסטיים בשני הצדדים ישבו לדבר".


לדבריו, שיתוף הפלסטינים בדמוקרטיה הישראלית רק יחזק אותה, ויסייע בפיתרון המשבר הנוכחי. "קיים ויכוח מאוד גדול בתוך ישראל, יש כמעט מלחמה על דברים. לא כולכם מסכימים על אותו דבר, נכון?" אמר פעיל פת"ח. "האוכלוסייה הפלסטינית עכשיו תוכל להיות חלק מחיזוק המדינה הזאת, לא ההפך. יש מספיק חילוקי דעות בתוך החברה הישראלית, אז גם יהיה עוד חלק. אי אפשר להמשיך במצב הזה ככה".

סינג'ילאווי התייחס למצב כיום בשטח, ואמר: "לא צריך להיות חכם גדול כדי לראות שפרויקט ההתנחלויות ניצח את פיתרון שתי המדינות. עברתי ברכב בתל אביב, דרך כפר קאסם לאריאל, בית אל, ירושלים, בתוך הגדה - אני לא הרגשתי שאני יצאתי מישראל. יש כבישים גדולים, שלושה-ארבעה מסלולים, יש הרבה פרויקטים של מגורים עם השלטים של ממשלת ישראל, לא של המינהל האזרחי", פעיל פת"ח הוסיף: "עבאס לא שולט בגדה, הוא לא הנשיא בגדה. הנשיא בפועל הוא סמוטריץ'. סמוטריץ' מחליט מה לבנות, מה לעשות פה ושם. אנחנו חיים כבר עכשיו במדינה אחת בפועל".