ינון מגל ובן כספים שוחחו הבוקר בתכניתם ברדיו 103FM על הרפורמה המשפטית ועל החוקים שעברו הלילה בקריאה ראשונה. כצפוי, הטונים עלו לאורך השיחה, וויכוח פוליטי פרץ בין השניים.

לילה לבן במליאה: פסקת ההתגברות וחוק הנבצרות עברו בקריאה ראשונה

בפתח שיחתם, כספית סיכם את המצב הנוכחי: "אני אעשה לך סיכום קצר שחלקה אושר בקריאה ראשונה. הקואליציה תשלוט בוועדה למינוי שופטים, אסור יהיה לפסול חוקי יסוד אך כל חוק ניתן יהיה להגדיר כחוק יסוד, פסקת התגברות ב-61, חוק הנבצרות, חוק דרעי, חוק המימון, מח"ש תוכפף לשר משפטים - שרק זה שווה מלחמת אזרחים, החוק הצרפתי שהגיש אמסלם, חוק ההפגנות - שמי שיחסום כביש יקבל שלוש שנות מאסר, חוק שיאסור על עיתונאים לפרסם הקלטות".

"סיימת? מה אתה רוצה? מה נפלת עלינו הבוקר?", תקף מגל. "הבאת בלילה של כל מיני חוקים והצעות חוק ומחשבות על חוקים ועשית מזה כאילו כולם עברו בקריאה שנייה ושלישית. מה אתם רוצים? מה זה כל הרשימה הזו? שטויות והבלים, תבהלה כל היום, בוא רק תגיד 'דיקטטורה, דיקטטורה'. כמה שטויות וכמה חרטוטים, מכל דבר אתם עושים עניין. שואלים אתכם 'איפה הדיקטטורה?'. כמה הבלים, תגידו שאתם לא מקבלים את תוצאות הבחירות ושאתם לא רוצים חרדים, פריפריה, אמונה, יהדות".

הוא המשיך: "נמאס לכם מהדמוקרטיה? רוצים שטייס יקבל שני קולות בקלפי? שהייטקיסט יקבל שלושה קולות? זו השיטה. מדברים כאילו הם מנהלים את העסק. מי שואל אתכם בכלל? באנו לשלוט, קיבלנו מנדט מהציבור, אתם 46 מנדטים, אלא אם כן אתם רוצים להכניס את הרשימות הערביות. תגידו דמוגרפיה, לא דמוקרטיה".

כספית השיב: "אתם משנים את השיטה. מה שהופך את המחאה הנוכחית לאחת הגדולות שהיו פה אי פעם זה שאתם לא מפנים יישובים, לא מקימים, לא עושים מלחמה ולא עושים שלום. אתם משנים את השיטה, ואנחנו לא נחיה בדיקטטורה. או שננצח או שניפרד".