על רקע ניסיונות ההידברות והמתווה של יו"ר ועדת החוקהשמחה רוטמן, לריכוך הרפורמה המשפטית, עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועמ"ש לשעבר אמרה היום (שני) בשיחה לינון מגל ובן כספית ב־103FM כי: "אני לא אוהבת את ההצעה החדשה. היא עוד מאותו הדבר".

האזינו לקטע מהתוכנית:

עו"ד זילבר הוסיפה: "בשלבים הראשונים זה הוצג כחלק ממהלך אידיאולוגי כולל, כחלק מתפיסה שלמה, ועכשיו כשאנחנו מתקרבים בעצם לסוף המושב, גם העניין של המהירות, ציון הנקודה הזאת כנקודה שמחייבת חקיקה כשבעצם המפתח לעצור או להמשיך הוא בידי הקואליציה. אין הכרח אמיתי להשלים את זה עד סוף המושב הנוכחי".

המשנה ליועמ"ש לשעבר הציעה כי: "אם באמת רוצים הידברות או דיאלוג, אפשר לתת את החודש הקרוב לשבת ולבחון רעיונות. אנחנו מדברים על סך הכול תקופה מוסכמת שתראה הגיונית לשני הצדדים".

הצעת הפשרה של ח"כ רוטמן ברפורמה המשפטית (צילום: ערוץ כנסת)

זילבר הציגה את תמונת המצב הממשית: "שלושה שופטים של בית־המשפט העליון צפויים להתחלף באוקטובר השנה הזאת וההצעה מבקשת להשתלט על מינוי של שניים מהשופטים האלה, על־פי כללים שמאפשרים זאת. נותנים איזשהו נוסח שקוראים לו 'נוסח מרוכך', אבל המשמעות המעשית שלו תהיה תיאורטית בלבד. את התוצאה הפוליטית שרוצים לעשות באמצעות השתלטות קואליציה על שופטי בית המשפט העליון אפשר להשיג כעת". 

הבכירה לשעבר הביעה את חששה ממתווה רוטמן: "מדובר באותה גברת בשינוי אדרת. ההתנגדות של ציבור המפגינים, דיברה על כך שלא ניתן לאפשר מצב שבו הקואליציה היא זאת שבוחרת את השופטים. נקודת המוצא היא לחלוטין לא מקובלת עליי, כי אני חושבת שהנקודה הזאת בין שופטים ליברלים, כביכול, לבין שופטים שמרנים, בעיניי היא ממש החמצה של התפיסה של המערכת השיפוטית. אבל בסופו של דבר, המסה הענקית, המטורפת שבית־המשפט נדרש אליה, זה תיקים בין האזרחים, בחיי היומיום".