250 בכירים ובכירות לשעבר במערכת הביטחון, הנמנים עם תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל', הפנו אצבע מאשימה כלפי הממשלה והעומד בראשה ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בגין פגיעה בביטחון הלאומי, וב"יצירתה והטמעתה של פלגנות הרסנית, שנאה, פחד ותרבות שקר, ובפגיעה אנושה בלכידות החברתית".

לאחר הצגת הרפורמה "המרוככת": ברק תוקף - "ריכוך? זה אונס של הדמוקרטיה"

תא"ל (מיל') גיורא ענבר, לשעבר מפקד יחידת הקישור ללבנון, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל, התייחס לדברים ואמר: "נגמר הזמן בו אפשר לדבר, הגיע הזמן לעשות, לעצור את הדבר המטורף הזה".

"כל מי שמאמין שדמוקרטיה ליברלית זה ערך שעליו אנחנו רוצים לחיות פה, צריך להתחיל לעשות כדי לעצור את העשייה המטורפת שמאיימת בעיניי את האיום הכי רציני שאני מכיר על קיום המדינה". הוא הסביר: "אני רואה איום על המרקם החברתי, אני רואה פה משבר חוקתי, ביטחוני, כלכלי".

על תופעת אי התייצבות אנשי הקבע והמילואימניקים בצבא, המכונה על ידי רבים כ"סרבנות", אמר ענבר כי "המילה 'סרבנות' היא איזשהו משחק מילים מכובס. אני טוען שזה כמו 'ריכוך'. ריכוך זה ארטילריה לפני ההתקפה, אז גם הריכוך של ההצעה, של הרפורמה, זו ארטילריה מאוד מאוד חזקה לפני ההתקפה. אותו הדבר סרבנות. רוב המכתבים שנכתבו או אלו שכרגע באמת החליטו לעשות מעשה, הם מתנדבים ב-100 אחוז, אז לקרוא לזה 'סרבנות' זו כבר איזושהי הצגה לא נכונה".

גיורא ענבר (צילום: בן קלמר)
גיורא ענבר (צילום: בן קלמר)

"אני מקבל מאות, אם לא אלפי טלפונים מחברים מהשירות שבדיוק בזה מתלבטים. אנחנו כל חיינו התנדבנו כדי להילחם באויבי ישראל ולהגן על ביטחון ישראל. כרגע האיום הכי רציני והכי מפחיד על הקיום של מדינת ישראל הוא איום מבפנים".

הוא הוסיף: "אני חטיאר זקן, עשיתי כבר השנה לפחות עשרה ימי מילואים, ברור שזו התנדבות, ברור שאני צריך עכשיו לחשוב 70 פעם האם אני יכול להתנדב לממשלה שאתמול בלילה קיבלה חוק, קוראים לו ביטול ההתנתקות, חוק שבוודאות יגרור הזרמת כוחות ולחימה ולא עלינו נפגעים. הממשלה שמובילה את זה היא ממשלה של משתמטים, רוב מרכיביה לא מכירים במדינה ובטח לא שירתו בצבא".

"חוק ההתנקות, ההפיכה המשטרית, זאת שום רפורמה - זו השתלטות על בית המשפט, זה פירוק הפרדת הרשויות. שר משפטים שאומר שהוא לא יקבל את החלטת בית המשפט, כבר עכשיו, זה נשמע לך נורמלי? אני מכבד את תוצאת הבחירות. הממשלה נבחרה באופן לגיטימי, אבל מהרגע שהיא נבחרה בדרך דמוקרטית היא נלחמת בנו מלחמת חורמה".

"זו החרבת הדמוקרטיה", טען. "זה פוגע בהפרדת הרשויות. לתת לפוליטיקאים האלה למנות שופטים זה אבי אבות הטומאה. המחאה לדעתי תיפסק באחת ברגע שיכריזו שהמטרה זה חוקה".