הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת החוק המכונה "החוק למלחמה בפרוטקשן" בקריאה טרומית. את הצעת החוק הגיש יו״ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר מסיעת עוצמה יהודית. לטענת המפלגה, הצעת החוק היא חלק מהדרישות של השר איתמר בן גביר בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לעוצמה יהודית. 

על חודו של קול: הקואליציה הפילה את חוק האיזוק האלקטרוני

ההצעה מחמירה את העונש על עבירות פרוטקשן וקובעת ענישה מינימלית של לפחות 3 שנים על עבירת פרוטקשן וגם מגדילה את הענישה המקסימלית על עבירה זו.

בנוסף, ההצעה מבקשת לתקן את החוק, כך שיובהר כי איום או הטלת אימה כפי שקבועים בחוק, עשויים להתבצע לא רק באיום או התנהגות מפורשים כלפי קורבן פרטני אלא גם בדרך של יצירת מצג ובאמצעות מסרים שהועברו לאנשים אחרים המצויים בנסיבות דומות ובאותו מצב של הקורבן.

ההצעה מעבירה את האחראיות על מי שקיבל דמי חסות גם ללא שאיים מפורשות על הנסחט ודורשת מהחשוד בסחיטה, שלא סיפק שירות אמיתי, להסביר מדוע ועבור מה קיבל את הכסף. במקרים של פרוטקשן, לא יצליח הנאשם לספק הסבר לכסף ויואשם בעבירה זו.

השר בן גביר מסר: "ההצעה שהעברנו עכשיו היא בשורה היסטורית לתושבי הצפון, לתושבי הדרום ולרבים רבים בכל הארץ, שסובלים מהמכה הקשה והמסוכנת הזו של עבירות הפרוטקשן. החוק הזה יחזק את הפריפריה, יחזק את הכלכלה, יחזק את החקלאים, ויחזק את המשילות ואת שלטון החוק".

"במשך שנים הזניחו את תופעת הפרוטקשן, שגדלה למימדים מפלצתיים והפכה למכת מדינה ולאיום של ממש על הפריפריה ואף גררה אחריה תופעות של טרור. המשרד לביטחון לאומי בראשותי ילחם מלחמת חורמה בתופעות העבריינות החמורה הזו והחקיקה הזו היא רק חלק משורת צעדים, ביניהם תוספת תקציב לעניין הזה, הוספת שוטרים לטיפול בעבריינות הזו והקמת המשמר הלאומי".

ח"כ יצחק קרויזר: "כתושב נטור שבגולן, כחקלאי וכמנכ"ל חברת בנייה לשעבר, זהו יום היסטורי שמביא בשורה לחבריי הקבלנים, החקלאים וכל האזרחים אשר סבלו מתופעת גביית דמי החסות והפרוטקשיין, אני גאה ונרגש להיות זה שחתום על החוק החשוב הזה. אני מודה לחברי השר לבט"ם איתמר בן גביר שדוחף ופועל רבות בנושא. הבטחנו לעם ישראל בשורה ואנו נעשה הכול כדי להחזיר את המשילות והביטחון לתושבי המדינה".

ח"כ אלמוג כהן: "כמי שנשלח על ידי תושבי הנגב בכדי להביא מזור לתופעה החמורה של "דמי החסות (פרוטקשיין)" אני שמח לבשר שהעברנו היום בקריאה טרומית את "חוק הפרוטקשיין" שידע להגן ולתת מענה וכלים חוקיים כנגד כל אותם קרטלי פשיעה שמררים את חייהם של בעלי העסקים והאזרחים שעובדים ומפרנסים את משפחתם בעמל וביזע״.