ארגון אלמנות ויתומי צה"ל פנה היום (רביעי) בבקשה לא להפוך את ימי הזיכרון הלאומיים לזירת התגוששות פוליטית. "הימים שבין פסח לימי הזיכרון ויום העצמאות הם הימים הנוראיים שלנו. אנו אלמנות ויתומי צה"ל, שחווינו את החורבן האישי הכבד ביותר, פונים אליכם מימין ומשמאל ומבקשים – עד כאן. אפשרו לימי הזיכרון הלאומיים לאחד בינינו, ואל תעזו להשתמש בהם כדי להעמיק את הקרע ויהא החורבן האישי והמשפחתי שלנו תמרור אזהרה לאומה הישראלית כולה, מפני חורבן לאומי שעשוי להמיט אסון גדול", נמסר.

עוד נכתב כי "יום הזיכרון אינו מבדיל בין ימין ושמאל, תומכי או מתנגדי הרפורמה השכול נוגע לכולם. מנהיגי שני הצדדים, אלו ששלחו או עשויים לשלוח את בנינו ובנותינו לשדה הקרב צריכים ואף מוכרחים להגיע לבתי העלמין, להישיר מבט לאלמנות וליתומים ולכאוב את כאבם. את המחלוקות, גדולות ככל שיהיו, אלו שהם לשם שמיים ואלו שאינם, יש להשאיר לימים שאחרי חג תקומתנו".

יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם סיפר אתמול בתוכנית הבוקר של קשת 12 על הפניות הרבות שמגיעות מכיוונן של משפחות שכולות, לקראת יום הזיכרון הקרוב: "אנחנו מקבלים יום-יום עשרות פניות לארגון יד לבנים ממשפחות שמבקשות שהשנה לא יהיו פוליטיקאים. בין משפחות שהילדים שלהן נפלו ביחד יש מלחמות, מאבקים, פוסטים אחד נגד השני. משפחות נקרעות, זה קרע נוראי". 

לאחר מכן שוחח בן שם עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM והתייחס לדברים. "פנו אלינו עשרות משפחות שכולות שלא רוצות לראות פוליטיקאים ביום הזיכרון. יש לנו 54 בתי קברות צבאיים, זה אירוע של בין מיליון למיליון וחצי איש שבאים לבתי הקברות הצבאיים. אף אחד לא יכול להגיד לאף אחד לא להיכנס. יכולה להיכנס מחאה מפה ומחאה משם, גם משפחות שכולות שגם ביניהן יש קרע גדול". 

"אני לא איש פוליטי ואסור לי לדבר מילה על פוליטיקה כי יש לי משפחות מימין ומשמאל. אני מעביר את רחשי המשפחות ואת החשש שלי ממה שיקרה ביום הזיכרון. אני חושש מכבודם של כל הפוליטיקאים שיגיעו ביום הזיכרון ויתבזו כי אין שליטה מי מגיע ולא מגיע. יש טקסים ביד לבנים בירושלים שראש הממשלה מגיע, שיש לנו שליטה. יש 400 איש, אנחנו בוחרים אחד-אחד ומי שיפריע נעיף אותו החוצה. אבל במקום של מיליון וחצי איש, אין לנו שליטה", אמר.