בצל המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שר הביטחון יואב גלנט קיים אמש מסיבת עיתונאים ודרש מנתניהו לדחות את חקיקת הרפורמה לאחרי החגים וימי הזיכרון. ברקע האירועים שוחח הבוקר (ראשון) ברדיו צפון 104.5FM גדי נס עם חבר הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית שתקף בחריפות את שר הביטחון נוכח דבריו.

יחליף את גלנט? הערכות דרמטיות במערכת הביטחון סביב אבי דיכטר
ח"כ טלי גוטליב תקפה את גלנט: "שערוריה בלתי נתפסת, הוא מעצים את הקרע בעם"

"הוא בהחלט לא עושה את תפקידו כמו שצריך, כמו אתמול בלילה. פיגוע שלישי ברצף בטווח של עשרות מטרים ומה שיש לשר הביטחון להתעסק? זו הרפורמה. זה תחום אחריותך נכשלת, פיגוע שלישי באותו המקום זו כבר כישלון. זה לא ממשיך הלאה, זה מתעלם. אנחנו בפיגוע אנשים פה מפחדים על החיים שלהם מצפים למינימום לאמירה או מעשה של שר הביטחון שהצביעו לו, וכלום הוא הולך ומדבר על הרפורמה", טען.

עוד אמר: "צריך להפוך את הדיסקט ולהפסיק להיות בהגנה, צריך להיות בקרב התקפה, כל גופי הביטחון מתריעים שהולך להיות גל טרור, ואנחנו צריכים לתקוף. ישראל צריכה לעשות מבצע רחב מול תשתיות הטרור ביהודה ושומרון, זה מה שצריך לעשות קודם כל, בלי זה חס ושלום נראה עוד ועוד פיגועים".

"בעיני בטח שסמוטריץ' מועמד לגיטימי לשר הביטחון. מה שיקרה זה שימונה דיכטר, אם אכן גלנט יתפטר", הוסיף.

באשר להשלכות שעשויות להיווצר בעקבות נאומו של גלנט, אמר: "זו החלטה של ראש הממשלה לקבוע מי יהיה שר הביטחון, אני יכול להגיד לך שאני כתושב האזור וכנציג ציבור מרגיש לא בטוח עם זה שהוא אחראי על הביטחון שלי וזה מדאיג, אני ישן לא בנוח. הילדה שלי הלכה לבית ספר עם רכב לא מוגן דרך חווראה, ואתה מבין שלא נעשו פה צעדים. אין לנו שום כוונה לתת למקום הזה להישאר כמו שהוא, אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לעצור את גל הטרור הזה".

"אין קיצורי דרך, צריך לשנות את המגמה, זה קרה בחומת מגן, וזה צריך לקרות עכשיו, כשיש תשתיות טרור ויש אנשים שמסיתים לפיגועים זה כמו צונאמי, צריך סכר יציב לבוא ולעקור את הבעיה מהשורש, עד שזה יקרה, אפשר בהחלט להחזיר את המחסומים מסביב לשכם", הוסיף.

במידה ובג"ץ יפסול את הרפורמה המשפטית ואת חוקיה טען ח"כ סוכות כי: "לבוא ולהאשים אותנו זה הטריק של האופוזיציה, הרפורמה הזו היא הבטחת הבחירות שלנו לבוחרים שלנו, אנחנו רוצים לחזק את בית המשפט. מה אנחנו אומרים? שני מינויים בקדנציה, שום דבר לא השתנה בעוצמת המחאה, כי המטרה היא להפיל ממשלה נבחרת", עוד אמר, "זה יהיה שבירת כל הכלים מצידם, יש הרבה דברים שהממשלה יכולה לעשות. נגיע לגשר נחצה אותו".