ממשיכים במאבק: משה רדמן, ממובילי מחאת ההייטיקסטים נגד הרפורמה המשפטית, שוחח היום (שני) עם אראל סגל ב-103FM על הודעת נתניהו בדבר השהיית החקיקה והבהיר כי בכוונתו להמשיך ולמחות חרף הכרזת רה"מ: "נתניהו לא מפספס הזדמנות לשקר", טען. 

למרות הצהרת נתניהו: הצעת חוק בנושא הרפורמה הונחה לדיון; האופוזיציה תקפה

בפתח הדברים התייחס להודעה על השהיית החקיקה ואמר: "ראינו בבוקר שנתניהו לא מפספס הזדמנות לשקר ולפנות בוקר הוא הניח את ההצעה על שולחן הכנסת למרות שהוא יצא בנאום לכאורה מתון שרוצה שיח. אנחנו ממשיכים במחאה. אנחנו ביקשנו לגנוז את חוקי הדיקטטורה ולהיכנס לשיח על רפורמה כי צריך רפורמה במערכת המשפט.

כשנשאל מה היה משנה ברפורמה שלו השיב: "לדוגמה הייתי דואג לייצוג מזרחי יותר טוב בבית המשפט העליון, ולא להשתמש בשסע העדתי כדי לשים שפוטים. אני לוקח דוגמה את השופט אלכס שטיין, כשהוא מונה רוטמן בעצמו אמר שזה הדבר הכי טוב שאיילת שקד עשתה בכל הקריירה שלה ושהוא מאוד מרוצה מהמינוי. והנה הפלא ופלא, כשלשטיין יש דעה משלו אז אותו רוטמן אומר בכל הראיונות שאין שופט לטעמו". 

"אנחנו צריכים לראות שיש פה כוונה אמיתית לעשות רפורמה בהסכמה רחבה, ופעם שנייה - הגנה לדמוקרטיה. אתמול בערב התבשרנו שמקימים במדינת ישראל את משמרות המהפכה", הבהיר והתייחס להבטחה שקיבל בן גביר מנתניהו על הקמת "משמר לאומי, שיהיה כפוף לו ובסמכותו. "כרגע הצעת החוק שמונחת על שולחן הכנסת היא הצעת חוק שמכפיפה אותו לראש הממשלה או מי שהוא ממנה באופן ישיר", הדגיש. 

כשסג"ל טען כי "ככה זה במדינת חוק" השיב רדמן: "מי שאחראי להכריז על מצב חירום היום זו הכנסת, עכשיו דרך החוק הזה השחילו שמי שרשאי להפעיל את המשמר הלאומי הוא ראש הממשלה, בלי הכנסת. זו התחלה של מיליציות פרטיות וזה אלוהים ישמור. אני לא מודאג מאיתמר בן גביר, אני גם מודאג מראש הממשלה, זה בדיוק העניין. גם דרעי כפוף לחוק והנה".

בתגובה לדבריו ביקש סג"ל לציין כי "המשמר הלאומי חלקו הגדול יתבסס על מתנדבים שביום יום לא מקבלים משכורת". רדמן טען מנגד: "אני מסכים איתך שעימות פנימי כזה הוא מאוד מפחיד, הבית שלי ההורים שלי כמעט נשרף במהומות הקודמות. דבר שני והוא יותר חשוב, יש דרכים להקים את זה בלי כל הפוליטיזציה. יש גוף בצבא שנקרא פיקוד העורף שמבוסס ברובו על מתנדבים ומילואימניקים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm