חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM והביע את דעתו על חוק יסוד השפיטה שהונח על שולחן בית הנשיא. בנוסף, נתן הלוי את דעתו על הכרזת שביתת ההסתדרות ועל ההשלכות האפשריות.

בעקבות דברי רה"מ: ההסתדרות הכריזה על הפסקת השביתה הכללית

בפתח הראיון נשאל הלוי לגבי חוק יסוד השפיטה והשיב: "יהיו צוותים שידונו בבית הנשיא. יש פה צד פרוצדורלי שיאפשר במושב הבא לחוקק את החוק הזה, כולי תקווה שזה יהיה בהסכמה עם בני גנץ, ואולי גם עם יאיר לפיד ועם כולם. המטרה היא להחזיר את החירות לאזרחים שהם יקבעו את גורלם, ולא מיעוט אנשים יקבע את חוקנו ואת ערכינו".

"כל ההשוואה לאויבים ומלחמות אחים, יש פה יריבות פוליטית, היא צריכה להיות עניינית. אין פה צעדי מחוות לפלסטינים, יש פה פרוצדורה. אבל אנחנו הבטחנו לציבור, ואני אומר שוב, זה לא היה צריך להיות עניין של שמאל וימין, ואנחנו עשינו הרבה תיקונים בחוק, החוק שהגשנו הוא מאוד מאוזן, אבל בסדר, אנחנו באים בנפש חפצה לדבר, למרות שיש לנו רוב קואליציוני", המשיך.

לאחר מכן הגיב חבר הכנסת על חופש ההתאגדות: "ארגוני העובדים נועדו לשמור על זכויות של העובדים. בשום אופן לא נועדו לניצול ציני של אותו כוח שניתן לשם הגנה על זכויות עובדים, לשם שימוש מסיבות פוליטיות. אני מציע חוק שגם אותו הנחתי וזה לאסור שביתה מסיבות פוליטיות, וכל שביתה תהיה מוגדרת אך ורק בהקשר או כרוכה בפגיעה בזכויות עובדים".

"קודם כל, נתחיל ממושכל ראשון שאין עליו שום מחלוקת, שביתה יכולה להיות רק בהקשר של פגיעה בזכויות עובדים. דבר שני, אני אומר, בוודאי בשירותים חיוניים, אגב זה דבר שקיים במדינות אחרות בעולם, צריכה להיות בוררות חובה או הגבלת שביתה, ואתמול הייתה לנו הזדמנות להיזכר בצורך הזה", הסביר.

בסיום הראיון חתם הלוי: "נניח שחלק מהעובדים, אם כולם ליכודניקים, כמו שאת אומרת, בוודאי חושבים שהרפורמה ראויה, נכון? איך יו"ר הוועד אפילו לא שאל אותם? אגב, הוא עשה איזה כינוס של כל ארגוני העובדים? העביר החלטה בכל תתי ועדי העובדים שאכן ראוי לצאת לשביתה? אפילו את זה הרי הם לא עשו".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM