חבר הכנסת החדש של הליכוד ח"כ אביחי בוארון שוחח היום (שלישי) עם אריה אלדד ורוני בר־און ב־103fm על הרפורמה המשפטית והצהיר כי בכוונת מפלגתו להמשיך ולקדם אותה לאחר החגים, למרות ניסיונות ההידברות בבית הנשיא. "אנחנו בהחלט לא מוותרים על הרפורמה ומחויבים לקידומה", אמר. 

"אני שמח מאוד על מה שקורה מבחינה פוליטית וציבורית בצד השמאלי של המפה - זה מבטא רצון עמוק של עם ישראל, של החברה בישראל, לריפוי ולאיחויי. כמו בצד הימני, כמו במה שמכונה ישראל השנייה - הדבר הכי חשוב לנו זו מדינת ישראל. אנחנו חייבים לשמור על הדבר היקר מכל משמר הזה. הורי עלו בשנת 1949 מלוב, וזה הדבר שהם חינכו אותנו אליו, יותר מכל.

"לאבא שלי הייתה תמונה בחדר העבודה הפרטי שלו בבית של ראש הממשלה לצד נשיא המדינה - לא משנה מי אלו היו באותו הזמן. הדבר היקר לנו מכל זו מדינת ישראל. היום הציבור אומר ליאיר לפיד 'הגיע הזמן שתתכנס ותפסיק לתמוך בסרבנות ובאנרכיה'. עליו להתכנס לנוסחה שנותנת ביטוי לשכבות עצומות בחברה הישראלית. אני מדבר על הציבור החרדי, אני מדבר על הציבור המסורתי הליכודניקי, אני מדבר על ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון". 

הפגנה מול מעון הנשיא בירושלים נגד ההידברות על הרפורמה (צילום: רויטרס)

הוא הוסיף ואמר: "אנחנו בהחלט לא מוותרים על הרפורמה ואנחנו מחויבים לקידומה. אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל אני הובלתי עם חבריי את עצרת ההמונים של ה־150 אלף איש ביום שני האחרון, וגם את ההפגנה ביום חמישי. אנחנו מובילים גם את עצרת המיליון שהולכת להיות למחרת יום העצמאות. אני אומר שאנחנו מחויבים להביא שינוי לישראל, שוויון לכל אזרחי המדינה.  אנחנו מחויבים לכך שלא יהיו יותר אזרחים סוג ב', ושלא יגנבו להם את הבחירות".

"אני מצפה היום מבני גנץ כמבוגר האחראי במחנה - קח אחריות - תוביל את הריפוי. תתכנס לנוסחה מאוזנת שתיתן תחושה גם לאנשים כמוני מזרחיים, מתיישבים, פריפריה, שיש להם מקום סביב השולחן של מקבלי ההחלטות. זה כולל גם את השולחן של בג"ץ. נתניהו מסובב את ההגה, אבל הגלגל של הפרקליטות הולך לכיוון אחד, והגלגל של המשטרה לכיוון אחר, והגלגל של האליטה הכלכלית הולך לכיוון שלישי - הוא לא מצליח לשלוט בחברה הישראלית".

כשנשאל אם הוא חושב שיצליח לשלוט גם אם יעביר רפורמה השיב: "אבן הראשה של המערכת הישראלית זה בית המשפט העליון - כשהוא יהיה מגוון ההחלטות יהיו הרבה יותר מאוזנות. יש משפט של מאיר אריאל באחד השירים שלו 'בסוף כל משפט בעברית יושב ערבי עם נרגילה'. אני אומר שבסוף כל החלטה של הרשות המבצעת יושב שופט בג"ץ עם גלימה, וקובע". 

אוי לאוזניים שכך שומעות. 
"מה יש לך נגד ערבים עם נרגילה? אני יכול לחבב בשמחה ערבי עם נרגילה. אני לא רוצה לקחת את בית המשפט אליי, אני רוצה להיות חלק ממנו - זה מה שאני מבקש".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM