בבית הנשיא נערכים למרתון דיונים בן שלושה־ארבעה ימים של הצוותים הפוליטיים, שייפגשו וינסו להגיע למתווה מוסכם בנוגע לרפורמה המשפטית. בתוך כך, מקורבו של ראש הממשלה, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, התבטא לאחרונה בנושא כמי שלוקח חלק בצוות של הקואליציה, ואמר כי "נתניהו מאוד רוצה פשרה".

נבלם תחת מחאה: נתניהו יודע שאם לא עצירת הרפורמה, הכל היה קורס | ברסקי
בעיצומה של סערת הרפורמה: המהלך שנועד לשים סוף למשבר החוקתי

עד כה, במהלך הדיונים שנערכו בנושא, הועלה רעיון שלפיו נשיא בית המשפט העליון ייבחר בהסכמת שני הצדדים בוועדה לבחירת שופטים - הן שופטים והן פוליטיקאים, בלי שלאף צד יהיה רוב שיאפשר לו להכריע לבדו בסוגיה. בקואליציה דורשים כי כל מתווה יאפשר להם למנות לכל הפחות שופט אחד ללא וטו של נציגי מערכת המשפט או האופוזיציה.

מנגד, באופוזיציה מסרבים לשליטה פוליטית קואליציונית בהליך בחירת השופטים, גם לשופט אחד, מחשש שכך הקואליציה תמנה נשיא מטעמה לבית המשפט העליון ותשיג שליטה בהמשך המינויים בוועדה. בנוסף, הצהרות בכירי הקואליציה, שלפיהן החקירה תימשך כסדרה אחרי הפגרה במקרה שמאמצי ההידברות ייכשלו, תורמות לחוסר האמון בין הצדדים.

כך או כך, נכון לעכשיו אין מגעים בין הצדדים, לאחר שנקבע כי במהלך חול המועד יתכנסו הצוותים המקצועיים, ימפו את הנקודות והפערים בין הצדדים, ויגבשו ניירות עמדה לטובת המשך ההידברות לאחר החג השני.