ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) שוחח הבוקר (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM על הנזיפה הפיקודית שקיבל מח״ט החרמון ומפקד המכללה לפיקוד טקטי, אל״מ אבינועם אמונה, בעקבות פגישה עם השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, ללא קבלת אישור ממפקדיו, וכן התייחס להחלטת ראש הממשלה לאסור על עליית יהודים להר הבית.

פיקד על גדוד שקיבל צל"ש וננזף כבר בעבר: מיהו הקצין שנפגש עם בן גביר?

"הפגישה הזו אם היא לא תואמה כמו שצריך, וכנראה שלא, ולא קיבלה את האישור, קצין צבא שרוצה להיפגש עם פוליטיקאי צריך לקבל אישור. אם זה לא בוצע זו תקלה, אני מקווה שלכל הצדדים ברור שזה מסוג הפעולות שאין שום סיבה להיקלע אליהן. מצד שני אני מאוד מעריך את העובדה שהשר לביטחון לאומי מחפש איש צבא וותיק, מנוסה, אלוף משנה, היה גם מפקד מגלן, הוא יוביל את המשמר הלאומי בתוך המשטרה אני חושב שזה צעד מאוד נכון ומאוד ראוי", פתח פוגל.

מיד לאחר מכן הביע את דעתו על החלטת ראש הממשלה לאסור על עליית יהודים להר הבית. "גם בנושא הזה יש לזה מספר נקודות מבט. הראשונה, בוא נודה על האמת, הסגירה הזו נעשתה לפני חודש בפסגה בעקבה, כבר שם נקבע שבעשרה ימים האחרונים של הרמדאן. אם היו יוצאים החוצה והיו אומרים 'יש לנו שלום עם ירדן, אנחנו מכבדים את ההסכם', זה פן אחד, אבל כשזה לא יוצא ככה החוצה אנחנו יכולים להמשיך לדבר הרבה על הרתעה, אבל כל פעם שאתה מוותר אתה מוריד את מפלס ההרתעה ומוסיף רוח גבית לאותם טרוריסטים. בהיסטוריה לא חשוב מה עשית, חשוב מה חושבים שעשית".

"כניעה לטרור?", ביקש אוקו לחדד, וחבר הכנסת השיב: "אני מסכים שזו הייתה החלטה שאם רצו לקבל אותה היו צריכים לקבל אותה בדרך אחרת ולהציג אותה אחרת כדי לתת את התחושה שפה הלכנו יד ביד עם שותפינו לשלום, הירדנים".

"לוקח זמן לממשלה להבין מה היא באמת"

בהמשך, התייחס חבר הכנסת צביקה פוגל לתגובת הממשלה נוכח הירי מהגבול הצפוני והפיגועים שנמשכים: "אנחנו בתגובה מאוד רפה, לוקח זמן לממשלה לגבש מדיניות כמו שצריך. אנחנו רק 100 ימים בשלטון, תנו לנו. אני מבטיח לך שעוד ארבע שנים שנגיע למועד הבחירות הבא הציבור יהיה מאוד מרוצה. אני מאוכזב מזה שתהליך קבלת ההחלטות שלנו היה צריך להיות הרבבה יותר נחוש ואמיץ. לא נפלה רוחי בעניין. לוקח זמן לממשלה הזו להבין מה היא באמת, זו פעם ראשונה שזו ממשלה לאומית על מלא".

"זו ממשלה לאומית על מלא, אין בה אף גורם אחר שאנחנו קוראים לו שמאל-מרכז. לוקח לנו זמן להבין איך אחנו משרתים את האינטרסים המשותפים של כולנו וגם את הפרטיים של כל אחת מהמפלגות", הדגיש, וסיכם: "האופציה של לצאת לא קיימת כי היציאה שלנו או פירוק הממשלה זה אומר ממשלה אחרת הרבה יותר גרועה מבחינתנו. יש לנו זמן, יש לנו סבלנות, אנחנו נביא למצב שהקואליציה הזו פועלת בדיוק כפי שהיא הבטיחה. זה יקרה, אין לי שום ספק. אני מאוד אופטימי בניגוד לכל האחרים שרואים רק צבעים שחורים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm