השיחות המתקיימות בבית הנשיא לצורך הגעה לפשרה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט, אמנם הורידו מעט את הלהבות בקרב המוחים נגד הממשלה, אבל הבוקר (רביעי) בתוכנית של בן כספית וינון מגל ב-103FM הרוחות להוטות מתמיד. 

"פערים משמעותיים": צוותי ההידברות יצליחו להגיע להסכמות בבית הנשיא?
חדשות רעות לנתניהו: זה מה שחושב עליו הציבור האמריקאי

כספית ומגל החלו בוויכוח נוקב באשר לרפורמה, על רקע התבטאויותיו של חבר הכנסת דודי אמסלם, שטען כי נתניהו נזף בו לאחר שקרא לפטר את שופטי בג"ץ: "כל פעם שהוא פתח את הפה ואמר 'אנחנו נפטר את שופטי בג"ץ ואת ההיא וההוא', הליכוד מיד פרסם הודעה 'דבריו של אמסלם הם רק בשם עצמו, זו לא עמדת המפלגה, אנחנו נעשה את הכול בהסכמה'", טען כספית בתחילת השיחה.

מגל השיב: "זה לא נכון, פשוט אמסלם מדבר באופן תמידי או בדרך כלל בצורה בוטה וקיצונית והליכוד מתנער מהדברים האלה באופן שבו הם נאמרים. ועל זה, לצורך העניין, נתניהו כעס עליו או התנער מהדברים שלו. אבל את רוח הדברים שתהיה רפורמה אמרו כולם, יריב לוין לא אמר? בצלאל סמוטריץ' לא אמר? נתניהו היה אצלי בפטריוטים ואמר את זה שהיו שינויים במערכת המשפט. נו באמת, אמסלם היה היחיד שאמר את זה?"



מה שאתה עושה עכשיו זו כביסה, אתה מכבס את הדברים. גם אני בעד רפורמה הרבה לפנייך, צריך לתקן במערכת המשפט הרבה דברים, אגב, בדיוק לא את מה שאתם רוצים להרוס", טען כספית בתגובה.

"קודם כל צריך לדבר על לוח הזמנים, אחר כך צריך לדבר על הביקורת על הפרקליטות ואחר כך צריך אולי להתחיל לשנות דברים אבל בהסכמה, אחרי דיון, לא שישה ימים אחרי שהממשלה מוקמת. במקום איראן, במקום משילות, במקום ביטחון אישי, במקום טרור, במקום יוקר המחיה, ללכת רק על זה", הוסיף כספית.

בהמשך, התייחסו לשיחה של נתניהו עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני, לינדזי גראהם: "שמעת מה הוא אמר על נתניהו? לא היה שם גרם של ביקורת. משום מה לא פרסמו בתקשורת השמאל, לא פרסמו את הדברים המדהימים שהוא אמר על נתניהו", טען מגל.

לינדזי גראהם (צילום: רויטרס)
לינדזי גראהם (צילום: רויטרס)

כספית השיב כי: "אם אתה כבר רוצה לדעת מה לינדזי גרהאם באמת אמר, מה שלא פורסם, לא יצא מתוך השיחה עם לינדזי גרהאם ונתניהו, זה שגם הוא הזהיר אותו מפני פגיעה בדמוקרטיה הישראלית, גם בנקודות בשיחה, גם בטלפונים שקיים לפני השיחה. גם לינדזי גרהאם אמר לו שההתנגדות להפיכה המשפטית הזו היא לא רק המפלגה הדמוקרטית, היא גם המפלגה הרפובליקנית וכל דבר שאתה עושה בשיטת ממשל במדינה כל כך בעייתית שאין בה חוקה כמו בישראל, צריך להיות בהסכמה"

מגל הוסיף: מה שמעניין עם כל הכבוד למר גרהאם, זה שהוא דיבר על הסדר ריאלי עם סעודיה. הוא אומר שהסעודים ירדו מהסיפור של ווטו בגלל הפלסטינים, שזה דבר מדהים. זה כאילו לא קיבל פה ביטוי, אני משתגע. אתה יודע איך נודע לי על דבר הזה? הלכתי אתמול לשיעור אנגלית, ואנחנו עוברים על טקסטים בשיעור ואני קורא את הטקסט מאיזה אתר באנגלית ואני אומר 'לא ידעתי את זה בכלל'".

"אתה לא ידעת ואני ידעתי, כי זה פורסם בכל המקומות, אמר כספית. "שתיים, צר לי לאכזב אותך, אבל אנחנו נחגוג כשזה יקרה, לא כשסנטור אמריקאי מכובד ככל שיהיה מאופוזיציה יגיד שזה עלול לקרות".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm