שלומי בן עזרי, יו"ר יד לבנים באשדוד ואח שכול, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וסיון כהן ב-103FM, וקרא בעד עליית חברי כנסת לבתי העלמין ביום הזיכרון הקרוב.

אם שכולה: "אם פוליטיקאים לא יגיעו לטקסי הזיכרון, זה יחלל אותי ואת הבנים"
לקראת יום הזיכרון: המשטרה תתגבר נוכחות בבתי העלמין הצבאיים 

"נצבט לי הלב, אני לא מצליח להבין איך אפשר ביום כזה, כשאנחנו כל משפחת השכול היא משפחה אחת, איך אפשר לומר 'אחותי תלך לשם ואני אלך לשם'", אמר בן עזרי בפתח דבריו, "זה בדיוק הכאב שאני מנסה להוציא החוצה. שילך הצידה, שלא יפריע לאחים שלו, למשפחה שלו, ואני המשפחה שלו. משפחת השכול היא משפחה שיש בה מכנה משותף מאוד עמוק, מאוד כואב".

"אני 32 שנה אח שכול, גם יו"ר יד לבנים, אני נמצא בלא מעט טקסי זיכרון", הוסיף, "כמה פעמים הייתי בטקסים ששמעתי את מי שמדבר ולא הסכמתי עם הדברים שלו? כמה פעמים חשבתי שההוא פוגע בנו? האם אי אפשר עלה בדעתי שבגלל שהוא נמצא אני לא אבוא? הצעקה שלי, הכאב שלי אומר 'תוציאו את הפוליטיקה'. ביום הזה כולנו עם החללים, עם האהובים, עם היקרים".

לאחר מכן אמר בן עזרי: "המשפחות שלנו אבלות על תרומה שנתנו למדינת ישראל. מי אלה מדינת ישראל? השרים האלו מייצגים את מדינת ישראל. זה היום היחיד בשנה שבאים כולם לחבק אותנו, לאהוב אותנו, להיות איתנו, להרגיש את הכאב שלי, לבכות איתנו, להזיל איתנו את הדמעות על הקבר. בתי העלמין מלאים באנשים באותם ימים, ימין, שמאל, דתיים, חילוניים".

"ביום הזה אני אגיד למי שמייצג את מדינת ישראל 'אח שלי נפל בשביל מדינת ישראל'. אנחנו הכנסנו את הפוליטיקה כל כך עמוק למקומות שהכי כואבים לנו ואסור - חייבים להיות קווים אדומים. אין לי שום קשר לאף פוליטיקאי. אני מכהן בתפקיד כיו"ר יד לבנים, מתוך התפקיד אני נפגש מדי פעם עם קובעי מדיניות, אבל אין לי שום קשר לאף אחד. אני לא חבר באף מפלגה, לא מתעסק בפוליטיקה בחיי היום יום שלי. לא קיבלתי אף טלפון, אף אחד לא פנה אליי. יד לבנים קיבל החלטה להעביר את הסמכות מי יחליט אם שרים יגיעו או לא לממשלת ישראל בגלל אותם חילוקי דעות. חשבתי שזה לא נכון גם ההחלטה הזו למרות שאני מאוד מכבד אותה וממשלת ישראל החליטה", ציין לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM