לאחרונה נחשף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון למנות את השרה מאי גולן (הליכוד) לקונסולית הכללית של ישראל בניו יורק. מאז הגיעו תגובות בעד ונגד מאזרחי המדינה ומגורמים מדיניים בארצות הברית. ח"כ דני דנון (הליכוד), לשעבר שגריר ישראל באו"ם, שוחח היום (ראשון) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס להתנגדות ארה"ב למינוי השרה גולן, לחשש ממחאות בבתי העלמין הצבאיים, ולרצון להגיע להסכמה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט.

"תפסיקו לנכס את השכול": מגל תקף, וכך אופנהיימר השיב
ח"כ צביקה פוגל לא יגיע לבית העלמין ביום הזיכרון: "כבוד הנופלים חשוב מכבודי"

בפתח הראיון אמר דנון בנוגע לסערת המינוי: "יש הרבה מאוד ספינים לגבי מינויים, אני לא יודע מה נכון או לא נכון. בפועל, ההחלטה של מינוי קונסול היא של ממשלת ישראל, אין פה איזה תהליך שצריך לבקש אישור או לקבל הסכמה. אם ראש הממשלה ירצה למנות מישהו מחברי הכנסת של הליכוד לתפקיד בניו יורק, הוא יכול, בלי לבקש הסכמה מוושינגטון או מביידן".

"בסופו של דבר בנושאים כאלו, זה לא נושא משמעותי, לא מדובר בשגריר בוושינגטון שהולך לעבוד בבית הלבן, הקונסול עובד עם האוכלוסיה הישראלית, הקשר הישיר הוא עם חברי הפרלמנט באיזור שבו הוא נמצא, הוא לא מגיע לבית הלבן או עוסק בנושאים בין מדינתיים. לכן, הקטע שארצות הברית לא מסכימה, הייתי לוקח את זה בעירבון מוגבל. זה לא שהייתה פה אמירה ברורה על מינוי כזה או אחר. בסופו של דבר אני חושב שראש הממשלה יכול להחליט את מי הוא רוצה לשלוח לאן ולאיפה, זה חלק מהשיקולים שלו",המשיך דנון.

עוד הגיב לחשש המשפחות השכולות מסערות בזמן אזכרות הנופלים ביום הזיכרון שיחול השבוע, בעקבות ההתנגדות הקשה לממשלה: "היום הזה הוא יום קדוש לכל עם ישראל ואני כבן למשפחה שכולה מבין את הכאב והרגישות, אבל בואו נשים את הפוליטיקה בצד. אני אומר את זה לכל הצדדים, זה היום היחידי שאנחנו צריכים להיות עם אחד, צריך לשים 24 שעות את המחלוקות בצד ולחשוב על המחיר ששילמנו כדי לחיות פה היום ולחגוג 75 שנות עצמאות, לכן אני באמת פונה לכולם, זה לא הזמן למחלוקת, זה הזמן לאחדות אני קורא לכולם לכבד את הרגע הזה. כמובן ששרים צריכים להגיע, חברי כנסת צריכים לבוא לכבד. דרך אגב, אם משפחות שכולות רוצות למחות, אני לא מתווכח עם משפחות שכולות נקודה, אנחנו נכיל, ונחבק".

"אני מאוד מצטער שהמחלוקת נכנסת לבית העלמין והיא נכנסה כבר, עצם הדיון כן ללכת או לא ללכת", טען. "אותי זה מאוד מצער באופן אישי ולאומי כי אני חושב שנושאים שמאחדים אותנו הם חשובים. אם ביום הזיכרון לחללי צה"ל אין לנו את הכוח לשים את המחלוקות בצד, סימן שאנחנו בבעיה. דרך אגב, יום חמישי יגמר יום העצאות, יכולים לחזור כל אחד לעמדות שלו, זה לא יברח לשום מקום".

באשר לחשש ממהומות בטקס הדלקת המשואות, הדגיש: "לא צריך להתרגש, אני זוכר שהייתי בטקס משואות לפני עשור והייתה מחאה, התמודדו עם זה, הטקס המשיך כרגיל ומכובד. רוב עם ישראל רוצה את האחדות הזאת, את הרגעים הקטנים של הביחד. אני לא מזלזל בהם, אני מתכוון להגיע, לקחת חלק בטקס ואני חושב שאנחנו לא צריכים להתרגש גם אם תהיה הפרעה כזאת או אחרת. אני חושב שזה לגיטמי להקרין ברכה של רה"מ, זה גם היה בעבר. אני בטוח שהדברים יהיו ממלכתיים, מאחדים, זו המשמעות של יום העצמאות. ואני מאמין שהטקס הזה היה מאחד ומחבר".

"אני אופטימי מטבעי, אני חושב שאפשר להגיע להבנה בחלק מהנושאים", אמר דנון בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. "השאלה עם מי, יש סוכני כאוס שייצאו להפגין בלי קשר למה שנסכים, לא משנה מה יקרה. אבל אני חושב שיש חלקים בתוך האופוזיציה שהם יותר ממלכתיים, שצריך להתמקד בהם, לנסות להגיע להסכמה רחבה. אבל קח בחשבון שלפיד וחבריו, לא חשוב מה תהיה ההסכמה, הם יגידו 'זה לא טוב, זה רע מאוד', מבחינתם זה חלק מהמאבק האופוזיציוני. הם מסתכלים על מה שטוב להם כאופוזיציה ופחות על מה שטוב למדינת ישראל, אז אני לא רואה בהם כאופציה".

שבוע 16: הפגנות נגד הרפורמה ברחבי הארץ (צילום: רויטרס)
לבסוף, סיכם: "מתחילת הדרך אמרתי לחבריי בליכוד, אני תומך ברפורמה אבל הצורה שבה זה נוהל היתה לא נכונה. עשינו טעויות מרובות מאוד, אני התרעתי על כך בזמן אמת, לכן אני חושב שאנחנו צריכים להפיק את הלקחים ולהבין שלמרות שיש לנו רוב בכנסת, והרוב הזה לא הולך לשום מקום, צריך לנסות להגיע להסכמה רחבה. אין פה שחור ולבן, אנחנו רוצים בטובת המדינה לא פחות מאף מפגין. אף אחד לא יחשוב שיש לו פה בעלות על הנכון ועל הטוב ועל הפטריוטיות, כולנו פטריוטים, כולנו רוצים לטובת המדינה. יש עם מי לדבר, עם חלקים באופוזיציה, לא כולם, אפשר לדבר".