אסטרונומים גילו כוכב לכת חוץ-שמשי, חם מאוד ומעט גדול יותר מנפטון, המקיף כוכב דמוי שמש כל 19 שעות. לדבריהם נראה שהוא עטוף בעננים מתכתיים העשויים מטיטניום וסיליקטים המשקפים את רוב האור הנכנס בחזרה לחלל. כוכב הלכת, שנקרא "LTT9779b", ממוקם במרחק של 264 שנות אור מכדור הארץ, גדול פי חמישה ממנו, ומחזיר כ-80% מהאור המואר על ידי כוכב האם שלו. יכולת החזרה זו הופכת אותו לעצם המשקף ביותר של היקום הידוע.

חדשות טובות: כך תוכלו בעתיד למנוע התפרצות סוכרת
"אני יעקב כהן, חולה פרקינסון": הסטנדאפיסט המצליח חושף התמודדות עם המחלה הקשה

לשם השוואה, כדור הארץ מחזיר רק 30% מקרני השמש, ונוגה, כוכב הלכת הבהיר ביותר במערכת השמש שלנו, מחזיר רק 75%. יכולת ההחזרה הגדולה של כוכב הלכת נובעת מענני המתכת הצפופים המקיפים אותו ו"טיפות גשם של טיטניום".

"זו מראה ענקית בחלל", אמר האסטרונום ג'יימס ג'נקינס מאוניברסיטת "דייגו פורטלס" ומהמרכז למצוינות באסטרופיזיקה וטכנולוגיות נלוות (CATA) בצ'ילה, מחבר שותף למחקר שפורסם בכתב העת "Astronomy & Astrophysics".

כוכב הלכת התגלה לראשונה על ידי לוויין של נאס"א בשנת 2020, אך סביבתו החיצונית הובנה רק לאחר נתונים שנשלחו על ידי חללית של סוכנות החלל האירופית.

טמפרטורת פני השטח של כדור הארץ היא אלפיים מעלות צלזיוס. צוות המחקר מאמין כי "LTT9779b" קיבל עננים מתכתיים ולובן גבוה כאשר האטמוספירה שלו הייתה רוויה בסיליקט ואדי מתכת בגלל הטמפרטורות הלוהטות בצד כוכב הלכת.