כמה משכיניהם של פיוטר ג'ירסיק בן ה-54 ובתו פאולינה ג'ירסיק בת ה-21, טענו כי שמעו לא פעם צרחות מהנכס בו התגוררו. השניים מצפון פולין, ניהלו מערכת יחסים אסורה ולפי הדיווחים, הבת נכנסה להריון מאביה מספר פעמים.

תוצאה של גילוי עריות: אב ובתו נעצרו - 3 תינוקות מתים אותרו בביתם

שרידי גופות של תינוקות בני יומם התגלו במרתף הבית עטופים בשקיות ניילון בקברים רדודים, וכעת ישנו חשש שיימצאו גופות נוספות. אלמוני סיפר לתקשורת המקומית כי הוא חשד בעבר שמשהו אינו מתנהל כשורה בביתם: "שמענו את פיוטר צועק לעתים קרובות על ילדיו, ולפעמים שמענו גם את פאולינה צורחת".

שכנים נוספים סיפרו כי האב גילח את ראשה של הבת כדי שבחורים אחרים לא יתחילו איתה. לטענת הפרקליטות, שני התינוקות שנרצחו הגיעו לעולם כתוצאה ממערכת היחסים בין השניים, ובמקביל, בת ה-21 טענה שניהלה קשר מסוג זה עם אביה מרצונה החופשי.

התינוק השלישי נולד לג'ירסיק ולבתו השנייה לאחר, שלכאורה, אנס אותה. אלמונית שתוארה בתקשורת המקומית כמקורבת למשפחה, אמרה לעיתון Fakt: "אחת הבנות ילדה פעם תאומים, הנסיבות אינן ברורות כי הילדים נעלמו. לפני שנתיים או שלוש, אחת מבנותיו של פיוטר הייתה בהריון, עכשיו אנחנו מתחילים להיזכר בכל מיני פרטים שלא היו ברורים".

היא סיפרה שבן ה-52 "לקח את בתו לעיירה במרחק של 160 קילומטרים כדי ללדת, שם הוא הבטיח לרופאים ולעובדים הסוציאליים שהכל בסדר. הם האמינו לו אבל עכשיו אף אחד לא יודע מה עלה בגורלם של הילדים האלה. למה הוא לקח אותה כל כך רחוק?".

המשטרה ערכה ביקור בביתם לאחר שקיבלה דיווח מטריד משירותי הרווחה, ובמהלך החיפושים הצוותים לא הצליחו להתעלם מהריח המחריד שהגיע מהמרתף - שם מצאו את גופותיהם של היילודים. ג'ואנה מירולאיסקה, מנהלת המרכז לרווחה חברתית בסטארה קישאווה, אמרה: "מרגע שקיבלנו את הדיווח, אנו מתחים את כל הפרטים שיש לנו".