קרייג סטארט בן ה-46, נעצר בריצ'מונד, לונדון, ביום שני בבוקר לאחר שהצליח לעלות על טיסה של בריטיש אירווייז מנמל התעופה הית'רו לניו יורק מבלי להציג דרכון או כרטיס טיסה, ועורר סערה גדולה בבריטניה.

על פי החשד, סטארט "נצמד" לנוסע אחר בנמל התעופה, עבר אחריו דרך הבידוק הביטחוני והדרכונים בטרמינל, נהנה מאוכל ושתייה בחינם בטיסה של בריטיש איירוויז, ונחת בשדה התעופה JFK. עם נחיתתו בניו יורק, הוא נעצר על ידי רשויות ארה"ב בשל העדר מסמכים, והוחזר לבריטניה בטיסה שכר. הוא נעצר על ידי משטרת המטרופולין בלונדון ביום חג המולד ואושפז בבית חולים ברדינג.

מטוס בריטיש איירווייז (צילום: רויטרס)
מטוס בריטיש איירווייז (צילום: רויטרס)

אולם, סטארט - שהואשם בהונאה כשעבר על חוק הביטחון התעופה האווירית - נמלט מבית החולים. לאחר שנעדר למשפט שנקבע לו ב-22 בינואר, המשטרה פתחה במצוד אחריו. ביום שני בבוקר (אתמול) נעצר סטארט בריצ'מונד, דרום לונדון, בגין אי התייצבות בבית המשפט. הוא נלקח למעצר בתחנת משטרה בלונדון.

זה המקרה השני שדווח בשבועות האחרונים. לפי הניו יורק פוסט, דווח כי אזרח רוסי הורשע בעבירה של הסתננות כנוסע סמוי בטיסה מקופנהגן ללוס אנג'לס. נטען כי הוא עקב אחרי נוסע אחר דרך מעבר הביטחון בשדה התעופה בקופנהגן ב-3 בנובמבר ונשאר בטרמינל במשך הלילה. למחרת הוא עלה על טיסה 931 של חברת סקנדינביאן איירליינס מבלי שהציג כרטיס טיסה או דרכון.