מלכת היופי של עיראק לשנת 2017, סארה עידאן, ממשיכה לעורר סערות בעולם הערבי עם הופעותיה הפומביות תוך שהיא תומכת בישראל. לאחרונה, היא הגיעה להופעה של הזמר אלטון ג'ון כשהיא לובשת שמלה שחורה עליה רקומים שמותיהן של 19 הנשים המוחזקות בשבי חמאס בעזה ועל גבה סרט צהוב - סמל החטופים.

עידאן פרסמה תמונות מהאירוע בחשבון האינסטגרם שלה ביום שלישי, וכתבה: "עיצבתי את התלבושת הזו, מתוך רעיון לשאת את שמותיהן של 19 הנשים הישראליות כדי להזכיר לעולם שהן עדיין מוחזקות בשבי של ארגון הטרור חמאס". בנוסף, היא שיתפה תמונה שלה עם מיה שם, אזרחית ישראלית-צרפתייה שנחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס בשבת השחורה ושחררה אחרי למעלה מ-50 ימים.

זו לא הפעם הראשונה שעידאן מביעה תמיכה בישראל. בדצמבר האחרון, היא תועדה מבקרת בקיבוץ כפר עזה ומברכת את חיילי צה"ל. מספר ימים לאחר ביקורה, היא מתחה ביקורת חריפה על כל מי שמתאר את ארגון הטרור חמאס - שביצע את הטבח הרצחני ב-7 באוקטובר - כ"התנגדות לכיבוש". בנוסף, היא עונדת על צווארה את שרשרת דיסקית החטופים ולא מסתירה אותה.

עידאן הדגישה שהארגון "פגע בכולם והרס את חייהם של תושבי עזה", כלשונה. בסרטון שפורסם בחשבון רשמי של ממשלת ישראל בפלטפורמת X (טוויטר לשעבר), היא קראה לשלום ואמרה: "אנחנו חייבים להתעורר ולראות את המציאות. חייב להיות שלום בין הישראלים לפלסטינים".

הצהרותיה של עידאן עוררו גל של תגובות חריפות וביקורות נגדה. היא צצה לראשונה בשנת 2017, כשפרסמה תמונה שלה עם נערת ישראל דאז אדר גנדלסמן, במסגרת ההכנות לתחרות "מיס עולם" בלאס וגאס. למרות הביקורת הקשה, עידאן ממשיכה לקדם את השלום בין ישראל לפלסטינים ולהפגין תמיכה בחיילים ובשבויים המוחזקים בידי חמאס, בדרכה הייחודית.