הידעתם? המזרן שלכם עשוי להיות בית גידול לאבק, לכלוך, ואפילו קרדיות אבק זעירות. מחקרים מאוניברסיטת Ohio State University גילו כי במזרן בודד עשויות לחיות עד מיליון קרדיות אבק הגורמות לבעיות נשימה וליקויים עוריים. קרדיות אלו קטנות מכדי להבחין בהן בעין בלתי מזוינת.

מומחים בתחום השינה הדגישו את החשיבות של ניקוי המזרן עצמו, ולא רק המצעים, באופן קבוע. ליזה גאריסון, מנהלת מוצר בחברת Ruggable, הסבירה ל-The Sun שאין פתרון קסם לניקוי מזרנים, אך ישנם טיפים פשוטים שיעזרו לכם לשמור על ניקיון שוטף ולמנוע הצטברות לכלוך.

אתם חייבים לנקות את המזרן שלכם (צילום: אינג'אימג')
אתם חייבים לנקות את המזרן שלכם (צילום: אינג'אימג')

שאיבה מדי חודש: השתמשו בשואב אבק עם ראש רך כדי להסיר אבק מצטבר מהמזרן שלכם.

ניקוי בקיטור: מנקה קיטור למזרנים הוא מכשיר חשמלי בעל ידית אחיזה וראש רחב. בתוך המכשיר יש דוד מים המתחמם ויוצר קיטור חם ולח. הקיטור מופק דרך צינור המחובר לראש המכשיר, ומועבר אל פני המזרן. מכשיר זה ייעודי כדי לחסל קרדיות אבק העלולות להסתתר מתחת לפני השטח.

ניקוי תחתית המזרן: קרן השינה האמריקאית (Sleep Foundation) מדגישה את חשיבות ניקוי תחתית המזרן, שם עשויים להצטבר אבק, לחות ועוד. גם אם המזרן שלכם אינו ניתן להפיכה, ניתן לנקות את התחתית בזהירות, תוך הימנעות מלחץ רב.

לא לשכוח את מגן המזרן: מגני המזרן מספקים הגנה מפני קרדית אבק ולכלוך, אך גם הם דורשים תחזוקה שוטפת. לסובלים מאלרגיות מומלץ לכבס את מגן המזרן כל שבועיים עד ארבעה, או לכל הפחות אחת לחודשיים.

טיפ נוסף: מחקר של אוניברסיטת Ohio State University מצא שטפיחה לחה יומית על גבי המזרן עשויה לסייע בשמירה על סביבת שינה נקייה. הקפדה על טיפים אלו תבטיח לכם שינה נעימה ובריאה יותר.