פחמימות מעובדות הן למעשה פחמימות שעברו עיבוד שמפחית את ערכן התזונתי, לדוגמה קמח לבן, סוכר לבן, מאפים תעשייתיים כמו לחם לבן, בייגלה, מאפים, עוגות, עוגיות ופשטידות.

המחקר, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת מונטפלייה בצרפת, כלל 104 משתתפים. חלקם קיבלו ארוחת בוקר עשירה בפחמימות מעובדות ואחרים קיבלו ארוחת בוקר דלה בפחמימות כמו פירות, יוגורט, אגוזים וביצים.

מה יותר בריא לנו לארוחת בוקר? צילום: אינגאימג')
מה יותר בריא לנו לארוחת בוקר? צילום: אינגאימג')

אנשים שאכלו ארוחת בוקר עתירה בפחמימות מעובדות (כמו לחם לבן, בייגלה, עוגות)  נראו פחות אטרקטיביים בהשוואה לאלו שאכלו ארוחת בוקר דלה בפחמימות אלו. נמצא קשר דומה גם אצל אנשים שצרכים כמות גבוהה של פחמימות מעובדות באופן קבוע, לא רק בארוחת הבוקר. בקרב גברים, צריכת חטיפים עתירים באנרגיה אחר הצהריים גרמו להם להיות "פחות יפים" בהשוואה לאלו שאכלו ארוחת בוקר דלה בפחמימות.

מה זה בעצם אומר?

ייתכן שאכילת פחמימות מעובדות באופן קבוע, ובמיוחד בארוחת הבוקר, פוגעת בבריאות העור ובמראה הכללי של הפנים, מה שגורם לאנשים להיראות פחות יפים.

עדיף לאכול ארוחה דלה בפחמימות בבוקר (צילום: אינגאימג')
עדיף לאכול ארוחה דלה בפחמימות בבוקר (צילום: אינגאימג')

לסיכום, המחקר מציע קשר אפשרי בין תזונה לבריאות העור והמראה החיצוני. אם אתם רוצים להיראות במיטבכם, כדאי להפחית בצריכת פחמימות מעובדות בארוחת הבוקר ולבחור במזונות בריאים יותר כמו פירות, יוגורט, אגוזים וביצים.

המחקר אינו רחב במיוחד ובוצע בקרב אוכלוסייה ספציפית, ולכן דרושים מחקרים נוספים כדי לאשש את הממצאים. ייתכן שישנם גורמים נוספים המשפיעים על הקשר בין תזונה ליופי, כמו גנטיקה, פעילות גופנית, טיפוח העור ועוד.