אחסון נכון של מזונות מסייע לנו גם להאריך את חיי המדף שלהם אבל לא רק - אלא גם לחסוך בהוצאות ובבזבוז מזון. אם למשל תרצו לשמור על טריות הבצל לאורך זמן של שלושה חודשים ויותר, ישנם כמה טריקים פשוטים שיש לבצע כדי לעשות זאת.

במידה ומדובר בבצל שלם, לא כדאי לאחסן אותו במקרר. קור הופך את העמילן שבבצל לסוכר, מה שמוביל לריקבון ועובש. הקפידו לאחסן אותו במקום יבש וחשוך, רחוק מאור שמש ישיר. הוציאו את הבצלים מהשקית של הסופר ושימרו אותם ברשת או שקית נייר. לחות היא האויב. בנוסף, כמו קור, הימנעו מחום ולחות שעלולים לייבש את הבצל או לגרום לו להנביט.

כך תאריכו את חיי המדף של הבצל (צילום: אינג'אימג')
כך תאריכו את חיי המדף של הבצל (צילום: אינג'אימג')

בצל קצוץ לעומת זאת, יש לאחסן במקרר בלבד. באופן טבעי הוא יהיה חשוף יותר לריקבון והקור של המקרר ישמור על טריותו. זה אמנם נשמע מוגזם, אבל בצל קצוץ יכול להחזיק מעמד כעשרה ימים במקרר כשהוא מאוחסן נכון. כדי למנוע חשיפה לגז אתילן שמאיץ את תהליך ההבשלה, אחסנו את הבצל הקצוץ בקופסה אטומה או בשקית עם סוגר. אם מדובר בחצי בצל, עטפו אותו בניילון נצמד ושימרו אותו בקופסה אטומה.

לסיכום, ניתן לשמור על טריותו של בצל שלם למשך שלושה חודשים מחוץ למקרר בתנאים יבשים וחשוכים. לעומת זאת, בצל קצוץ חייב להיות מאוחסן בכלי אטום במקרר ועשוי להחזיק עד עשרה ימים.