המדיום העיוורת באבא ונגה, שהלכה לעולמה לפני 27 שנים, הייתה "נביאה" מבולגריה שהפכה לדמות פופולרית בקרב חוקרי קונספירציות לאחר שכמה מנבואותיה התגשמו.

לאחר מותה בשנת 1996, היא הותירה אחריה תחזית לכל שנה עד שנת 5079 - שם לדבריה העולם יגיע אל קיצו. לפי המיסטיקנית, בשנת 2024 צפויה שורה של אירועים "אפלים, הכוללים מתקפות טרור האירופה, מתקפות ביולוגיות ומלחמת עולם שלישית", וככל שהמתח במזרח התיכון מתגבר - כמה מתחזיותיה מתחילות להיראות סבירות.

כטב''ם איראני (צילום:  Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
כטב''ם איראני (צילום: Iranian Army/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

בעקבות המתקפה האיראנית על ישראל והתגובה הצפויה, יש המודאגים שהתחזית עשויה להתממש בקרוב. באבא ונגה הזהירה מפני "גל טרור" ואף ציינה שאחת מהמדינות אף תשתמש ב"נשק ביולוגי".

המדיום - שנולדה בשם ואנגליה פנדבה דימיטרובה - טענה בזמנו שזכתה ב"מתנה מאלוהים" לאחר שאיבדה את ראייתה כשהייתה בת 12, ומאז היא יכולה לראות את העתיד. בעבר נטען כי היא חזתה את הפלישה הרוסית לאוקראינה וכן את אירועי ה-11 בספטמבר.

פיגועי 11 בספטמבר 2001 (צילום: רויטרס)
פיגועי 11 בספטמבר 2001 (צילום: רויטרס)

עוד דווח כי במהלך 50 שנותיה כמיסטיקנית, היא ניבאה את מגפת הקורונה, את אסון צ'רנוביל ב-1986 ואת מותה של הנסיכה דיאנה ב-1997. עוד נטען כי באבא ונגה חזתה כי נשיא ארה"ב ה-44 יהיה כהה עוד (ברק אובמה).

למרות שצדקה במקרים רבים, לבאבא ונגה היו גם לא מעט תחזיות שגויות. לדוגמה, היא טענה שבשנת 2023 יגיע "הקץ ללידות הטבעיות". בנוסף, היא חזתה ש"אירופה תחדול מלהתקיים עד שנת 2017 ותהפוך ליבשת נטולת חיי אדם".