בעוד חלקנו היינו שמחים להגיע לגיל זקנה, ואחרים היו מעדיפים למות צעירים ולהשאיר מאחוריהם גופה יפה, יש אנשים מוזרים שלקחו את כל עניין החיים קצת רחוק ופשוט חיו כאלמותיים. 



אם נתוני הלידה נכונים, מת האיש הקשיש בעולם, סודימדג'ו, כשהוא בן 146. סודימדג'ו, שכונה גם סבא גוטו, מאינדונזיה, נפטר בכפר שלו במרכז ג'אווה, ולפי מסמכי הלידה שלו הוא נולד בדצמבר, 1870. כמובן שבשל גילו המופלג יש הרבה ספקות בנושא, משום שיש בעיית תיעוד, שכן אינדונזיה החלה לתעד לידות רק ב-1900. כמו כן, ידוע על טעויות בתאריכי לידה שנעשו בעבר, כך שייתכן שהסב החביב צעיר מכפי שהוא טוען. מנגד, גורמים רשמיים במדינה טוענים שתאריך הילדה שלו תקף, ומבוסס על מסמכים שהוא העניק וכן ראיונות שנעשו עמו.
 
סבא גוטו אוחז בתעודת הזהות שלו, בה מופיע תאריך לידתו. יוטיוב
סבא גוטו אוחז בתעודת הזהות שלו, בה מופיע תאריך לידתו. יוטיוב


על פי ה-BBC, סודימדג'ו נלקח לבית החולים ב-12 באפריל בשל התדרדרות במצבו הבריאותי. שישה ימים לאחר מכן הוא התעקש שישחררו אותו מאשפוז כדי שיוכל לחזור אל ביתו. "מאז ששב מבית החולים, הוא אכל רק מעט דייסה ושתה מעט מאוד", סיפר נכדו סויאנטו. "זה נמשך רק כמה ימים. מאותו הרגע ועד מותו הוא סרב לאכול ולשתות".

כאשר נשאל מה הוא סוד אריכות הימים שלו, סיפר סבא גוטו כי המפתח לכך הוא סבלנות, וש"היו לי חיים ארוכים כיוון שיש לי אנשים שאוהבים אותי ודואגים לי". למרבה ההפתעה, הסב החביב היה מעשן כבד ועישן עד יום מותו, אך למרות זאת האריך ימים הרבה אחרי ארבע נשותיו, עשרת אחיו וכל הילדים שלו.



בכפר שלו, היה סודימדג'ו בגדר גיבור ואף סלב מקומי, בשל גילו וגם בזכות הסיפורים המרתקים שסיפר, בין היתר על המלחמות במדינה עם יפן והולנד. נכדו של סבא גוטו, סוריאנטו, סיפר שסבו נקבר בחלקת קבורה מקומית שהוא רכש לעצמו לפני מספר שנים. הוא אף קנה מצבה מבעוד מועד, היא שכבה מחוץ לביתו במשך שנים רבות, והוצבה על קברו כעת. "הוא לא ביקש הרבה לפני שמת, הוא רק רצה שאנו, המשפחה שלו ניפרד ממנו".

אם המידע אודות גילו של סבא גוטו מהימן, משמעות הדבר שהוא היה זקן יותר מז'אן קלמנט מצרפת, שנולדה ב-1875 ונפטרה ב-1997 בגיל 122 ונחשבה לאישה הכי זקנה בעולם אי פעם. היא ודאי מתהפכת בקברה בידיעה שמישהו האריך ימים אחריה. בנוסף, אמה מורנו, שמתה ימים ספורים לפני סודימדג'ו בגיל 117, והייתה באופן רשמי האדם האחרון שנולד במאה ה-19, כבר אינה מחזיקה בהישג יוצא הדופן הזה.