כשהעירייה עושה משהו מטופש אנו מצפים שהיא לפחות תיידע אותנו על כך. אך לפעמים ההודעה מגיעה באיחור או לא מגיעה כלל, וגם אם היא מגיעה בזמן היא עדיין לא מצליחה למנוע את עגמת הנפש שנגרמת לנו. כך למשל, שום הודעה מוקדמת ושום התנצלות או פיצוי כספי לא יוכלו לכפר על כך שהפסל המחריד של אגם יוחזר לכיכר דיזנגוף.


 
אך אם חשבנו שאצלנו המצב רע, מה שקרה בסין לאחרונה מעיד על כך שאין לנו מושג רשעות מה היא. בשבוע שעבר, תושבים בעיר האנגג'ואו שבמזרח המדינה נאלצו לברוח על נפשם, בעוד בניין רב קומות קרס מאחוריהם ואיים להתמוטט עליהם ולקבור אותם תחתיו.
הבניין שמוטט, הקרוי בניין  ז'ונגליאן, היה בניין ותיק, בן 31 שנים ליתר דיוק, והוחלט להיפטר ממנו במטרה לפנות מקום לקו חדש ברכבת התחתית של העיר. הריסת הבניין תועדה בסרטון שהועלה לאתר Weibo ומיד הפך ויראלי, לאחר שנראו בו עשרות אנשים בורחים על נפשם בצמוד לבניין. הסרטון עורר חרדה בקרב הצופים בסין, כמובן בקרב מי שנכחו במקום, שכן התקבל הרושם שהעירייה לא עשתה עבודתה ולא הודיעה לתושבים להתרחק מהמקום כדי לא למות, או משהו כזה..



אך למרות המראות הקשים, על פי אתר החדשות הממשלתי הסיני, תושבי האזור קיבלו הודעה מוקדמת על הסכנה הקרבה, והעירייה אף סגרה אתרים סמוכים כגון גנים ואתרי בנייה לפי האירוע. כמו כן, הרמזורים ברחוב מול הבניין הפכו אדומים כדקה לפני שהבניין בן 12 הקומות קרס.

via GIPHY

המבנה הוותיק נבנה ב-1986, ובעבר נחשב לאבן דרך בעיר. בהדרגה, הבניין שידע ימים טובים יותר החל להתרוקן עד שלבסוף ננטש. כיומיים לפני הריסתו, מכונות בנייה יצרו חורים בכל קומות הבניין, כדי להחליש את המבנה, עד אשר הוא התמוטט מעצמו. הבניין מוטט ללא כל שימוש בחומרי נפץ באשר הם.

בנוסף לסרטון המפחיד, האירוע הדרמטי אף זכה להנצחה בגיפים:

via GIPHY

כך גם מי שלא נכחו באירוע יוכלו להיבהל ולחלום חלומות רעים בלילה

via GIPHY

בנימה זו, אולי כדאי שעיריית תל אביב תעשה לפסל של יעקב אגם את אותו הדבר או תשליכו לים, כדי שיהיה אתר נופש תת קרקעי להיפסטרים. או משהו כזה. העיקר שיהיה רחוק מן העין.