בעולם אידאלי, אנשים אמורים להיות מאוהבים עד מעל הראש בבני הזוג שלהם, אבל הלב רוצה מה שהוא רוצה, ומספר לא מבוטל של אנשים מוצאים את עצמם מאוהבים או נמשכים לאנשים אחרים. על פי סקר חדש שנערך בארה"ב, נראה שמדובר בתופעה די רחבה, שקיימת גם בקרב זוגות נשואים. בסקר שנערך בידי חברת yougov (חברה שעורכת מחקרי שוק), השתתפו 1,000 גברים ונשים שנמצאים במערכת יחסים, שנשאלו האם חוו בעבר או האם הם חווים בהווה רגשות כלפי מי שאינו בן הזוג שלהם. 


הנתון הדי מדכא הוא ש-23% מהמשתתפים ענו שיש להם רגשות כלפי מישהו אחר. מבין אלו, 15% נשואים. אבל המספרים הללו רק עלו, כאשר אנשים נשאלו על מערכות יחסים קודמות. כאשר נכנסו למשוואה התאהבויות עבר, נמצא ש-36% חוו רגשות רומנטיים כלפי מישהו אחר כשהיו במערכת יחסים. 

כמובן שלא מדובר בתופעה חדשה, ומאז הומצאו מערכות יחסיים מונוגמיות, אנשים שמרו בסתר ליבם התאהבות או משיכה לאנשים אחרים. כיום התופעה פשוט שינתה את שמה ונקראת "בגידה רגשית", וכמו כן, יותר נהוג לדבר עליה מאשר בעבר.


today.yougov.com : רבים חוו דחייה מצד מושא התאהבותם. צילום מסך
today.yougov.com : רבים חוו דחייה מצד מושא התאהבותם. צילום מסך





 
בין אם אנשים נמצאים במערכת יחסים זוגית או לא, כאשר מנסים לפעול לפי הרגש יש סיכון לא קטן להיתקל בדחייה. מהסקר עולה ש-35% חוו דחייה, גברים (41%) יותר מנשים (29%). מבין אלו, 32% מהגברים והנשים יחד אמרו שחוו דחייה כשניסו לחזור לאקסים שלהם.

today.yougov.com :רבים הודו כי יש להם רגשות כלפי מי שאינם בני זוגם. צילום מסך
today.yougov.com :רבים הודו כי יש להם רגשות כלפי מי שאינם בני זוגם. צילום מסך

 
נכון מעניין נוסף שנמצא בסקר, היה ש-29% מהמשתתפים ענו כי התאהבו בעבר בבני הזוג של אחד החברים שלהם, ואחד מתוך 10 הודו כי הם נמצאים במצב מעיק זה כעת. כמובן, למרות שמדובר במשוואה קלאסית בסרטים רומנטיים, רק 30% הודו שהתאהבו או נמשכו לידידים שלהם.

via GIPHY