שוטר מואשם בקיום יחסי מין עם שני קורבנות אלימות, אותן איתר דרך מאגרי המשטרה, וכן בכך שלא ענה לקריאות דחופות בזמן ששכב איתן. בית המשפט "קראון קורט" של וינצ'סט קבע כי מייקל ביילינגהם, 30, שוטר קהילתי ממשטרת עמק התמזה, נכנס למאגרי מידע משטרתיים כדי לחפש מידע על שתי נשים, קורבנות לאלימות במשפחה, בין השנים 2013-2015. הוא נידון ל-12 חודשי מאסר.



על פי עדות אחת הנשים, ביילינגהם יצר איתה קשר לאחר שהתלוננה על תקיפה מצד בן זוגה, ב-2013. לדבריה, הוא יצר איתה קשר דרך הפייסבוק, וקיים איתה יחסי מין בביתה בזמן שהיה במשמרת, דבר שאירע פעמים רבות נוספות מאז. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, במהלך היחסים ביניהם, עולה שביילינגהם לא ענה לקריאה דחופה לפחות פעם אחת, כי היה באמצע סקס עם הקורבן.



האישה לא ידעה זאת בזמנו, אך כאשר מייקל הודה בפניה שמצא  אותה במאגר המשטרתי טענה שחשה "נבוכה ומרוגזת". התובע, רוב ווילינג, אמר שהגילוי, יחד עם זה ששיקר לה שהוא רווק, בזמן שהייתה לו חברה ואף שני ילדים, הובילו לסיום היחסים ביניהם. מייקל ניסה לגרום לאישה להמשיך את הקשר איתו, על ידי כך שאיים לפרסם תמונות אינטימיות.



לא ענה לקריאות דחופות כי היה באמצע הסקס. מייקל ביילינגהם. צילום מסך
לא ענה לקריאות דחופות כי היה באמצע הסקס. מייקל ביילינגהם. צילום מסך



כשהקשר עם הקורבן הראשון הסתיים, מייקל חיפש קורבן נוסף במאגר המשטרתי, גם היא קורבן לאלימות, בסוף 2013. השניים קיימו יחסי מין פעמים רבות, וגם במסגרת קשר הזה, ב-2015, מייקל לא ענה לקריאה דחופה במשמרת כי היה באמצע קיום יחסי מין עם הקורבן. כמו כן, גם היא סיימה את היחסים בין השניים כשגילתה שיש לו עדיין חברה וכי הוא יודע עליה פרטים אינטימיים.



ביילינגהם, שעבד במשטרת עמק התמזה מאז 2008, נעצר בינואר בשנה שעברה באשמת התנהגות בלתי הולמת במשרה ציבורית, וכן שימוש לרעה במאגר המשטרתי. בתום משפט ממושך מייקל נכנס למאסר לשנה ב-2 בנובמבר, 2017. "שימוש במעמד עבור מטרה מינית לעולם לא יהיה מקובל", אמר כריס וורד, מפקח ראשי במשטרת עמק התמזה. "כאשר אלה שגורמים נזק הם אותם אנשים שהופקדו כדי לשמור על ביטחון הציבור, לא רק שזה גורם נזק ניכר לאמון הציבור, זה מנוגד לחלוטין לערכי הליבה של השירות שלנו".

ניצל את פגיעות קורבנותיו. מייקל ביילינגהם. צילום מסך
ניצל את פגיעות קורבנותיו. מייקל ביילינגהם. צילום מסך



וורד הוסיף שמדובר במקרה חמור בין היתר כיוון שמייקל היה מודע לפגיעות קורבנותיו, בשל תפקידו, ובחר אותן בהתאם לכך. "על ידי גישה לנתונים של המשטרה, כאשר לא הייתה לו שום לגיטימציה לעשות זאת, הוא גילה מידע אישי על אחת הנשים שגרמה לה מבוכה אמיתית", אמר וורד. אותה אישה, תיארה מקרה בו מייקל התעלם מקריאות דחופות רבות בקשר על תקריות אלימות, שדרשו את טיפולו המיידי. האישה השנייה סיפרה כי חשה חסרת ערך כשמייקל הגיע אליה במדים, שכב איתה ועזב. "התפקיד שלו היה ברור - לשמור על הקהילות שבהן הוא משרת בטוחות. אם זאת הוא ניצל לרעה את האמון שניתן לו בידי המשטרה, דבר שבא לידי ביטוי בפסק הדין".