אחד הדברים שאנו חוששים מפניהם כשאנו הולכים למסעדה, הוא שהאוכל לא יהיה טעים והמחיר יהיה מוגזם. אבל מסתבר שיש סיבה נוספת לדאגה, למשל שהמלצר יגיש לכם רעל במקום מוצר אכיל. גבר אחד מאוסטרליה חווה בדיוק אירוע מבהיל כזה, לאחר שבמקום מלח הוגש לו במסעדה רעל. הוא לא היסס לגרור את בעלי המסעדה לבית המשפט, בשל המקרה שאירע בספטמבר שעבר. 

אותו סועד חסר מזל ישב עם משפחתו לארוחת צהריים במסעדה סינית פופולרית, בקווינסלנד, אוסטרליה, כאשר הוגש לו חומר כימי מסוכן במקום מלח. על פי רשת החדשות האוסטרלית "9 ניוז", הגבר ביקש מלחיה חדשה מהמלצרית כי זו שהייתה על השולחן הייתה ריקה. כשהוא לא חושד כמובן בדבר, הוא שם את ה"מלח" החדש על האוכל שלו, אך כשהחל לאכול מיד הבין שמשהו אינו כשורה. מבדיקה שנערכה במקום נמצא שבמקום לקבל מלחיה עם מלח, הגבר קיבל חומצה קאוסטית (נתרן הידרוקסידי ) - כימיקל רעיל שמשמש לרוב לפתיחת סתימות. לעיתים הוא מגיע בצורת מלח, אך מיועד אך ורק לניקיון ומהווה סכנה למגע, מאכל ושאיפה.
 

ביקש מלח, מיד התחרט על זה
ביקש מלח, מיד התחרט על זה



למזלו של הסועד, הוא אומנם סבל רבות, אך בהתחשב בחומר שבלע, פגיעותיו היו קלות. הוא סבל מכוויות, שלפוחיות ודימום מפיו, ונזקק רק לטיפול רפואי במקום, ולא היה צורך לפנותו לבית החולים. מבדיקות שנערכו בהמשך במטבח המסעדה, מצאו פקחי הבריאות מספר מכלים ללא תג זיהוי, שהכילו חומרים לבנים. אלו זוהו לאחר מכן כחומרי ניקיון רעילים, ביניהם חומצה אקוסטית.



בעלי המסעדה כאמור הועמדו לדין, ונקנסו ב- 25,000 דולרים. "רעלים כמו חומצה קאוסטית צריכים להיות מסומנים כראוי ומאוחסנים במקום בטוח", אמרה טרי מור, מהיחידה לבריאות הציבור. היא הוסיפה כי החלטת בית המשפט מעבירה מסר ברור לתעשיית המסעדות, לפיו יש להקפיד ולשמור על הפרדה מוחלטת וברורה כאשר יש שימוש בחומרים מסוכנים במקום.