אומנם אנשים רבים היו רוצים לשכוח שהתחתנו, אבל בפועל זה דבר שמתאפשר רק עבור מי שסובל מאלצהיימר או סניליות. אך במקרה של רמון פולנקו, גבר בריא לחלוטין מהרפובליקה הדומיניקנית, הוא כלל לא ידע שהספיק להתחתן ואף להתגרש כבר שלוש פעמים. כשפולנקו, 77, תכנן להתחתן עם בחירת ליבו, הוא הופתע לגלות שהוא כבר נשוי, וכשבדק את העניין התמוה לעומק, הבין שמישהו השתמש בשם שלו ונישא לשלוש נשים במשך תקופה של 12 שנים.



הגילוי ההזוי אירע כשפולנקו הגיש בקשה לקבלת רישיון נישואים, ב-14 באוקטובר 2016. הוא היה בהלם מוחלט כשנתקל בסירוב, בטענה שהוא כבר נשוי מ-1990, וכן שנישא בעבר ב-1978, 1982 ו-1990. על פי ה"ניו יורק פוסט", על מנת שיותר לו להתחתן פולנקו הגיע עד לבית המשפט, שם העיד כי מעולם לא שמע על הנשים להן לכאורה היה נשוי, למרות שבקשות הנישואין נחתמו בשמו, כולל תאריך הלידה שלו ושמות הוריו.



למזלו הרב, עדותה של גרושתו האמיתית דיליה, שימשה לטובתו. השנים היו נשואים בין 1962-2005, וחיו יחד ברפובליקה הדומיניקנית, בזמן שכבר הוגשה בקשת הנישואין השנייה של פולנו המזויף. קארמן פולנקו, אחת משמונת ילדיהם, העידה גם היא לטובת אביה.



הופתע לגלות שהוא כבר נשוי. צילום: אינגאימג
הופתע לגלות שהוא כבר נשוי. צילום: אינגאימג


"הראיות מצביעות על כך שבקשות הנישואין נשלחו בידי אדם שהתחזה לפולנקו, ואשר משתמש בתעודת הלידה שלו", פסקה השופטת ג'ויסלין מקגאצ'י-קולס, והאיצה בעירייה לאפשר לגבר להתחתן במהירות האפשרית עם בחירת ליבו. למרות כל המכשולים, לסיפור הזה יש סוף טוב. שנה לאחר הגילוי התמוה פולנקו נישא סוף כל סוף לבחירת לבו.

בפסק דינה, אמרה השופטת כי סביר להניח שאותו רמאי עומד מאחורי שלושת בקשות הנישואין, "כיוון שהגירושים של 78' ו-82' מופיעים בבקשת הנישואים של 1990". אי סדרים נוספים חיזקו את הממצאים, ובהם שלוש כתובות שונות שרשם פולנקו המזויף - אחת במנהטן ושתיים בברוקלין - מקומות בהם פונלקו האמיתי מעולם לא גר. גם המקצועות  שרשם המתחזה לא תאמו את אלו של פולנקו. כך למשל, בנישואי 78', הרמאי רשם שהוא עובד כנהג מונית, אך פולנקו העיד כי אין לו אפילו רישיון נהיגה ואינו יודע לנהוג.