רוב האנשים מרגישים חוסר בטחון באשר למראה חיצוני שלהם במידה כזו או אחרת, וחלק אף יפנו בשל כך למנתח הפלסטי כדי לשפר את המראה שלהם. הבעיה היא, שמעבר לכך שמדובר בהליכים וניתוחים מאוד יקרים, הם גם מסוכנים, ועלולים לגרום לפגיעות קשות ואף kמוות, סיכוי שגדל פי כמה אם נעשים בידי גורם לא מוסמך.

לאחרונה, תושבת מדיין, קולומביה, שרק רצתה להיראות טוב יותר, איבדה את חייה לאחר שעברה ניתוח להגדלת ישבן במכון יופי. קרולינה אנדריאה אגיר קאסטאנו, בת 38, אם לשתי בנות, החליטה בדומה לנשים נוספות במצבה, לבצע את הניתוח המסוכן במקום שלא מוסמך לכך על מנת לחסוך בעלויות, אבל שילמה על כך בחייה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, קאסאטנו ככל הנראה עברה הרדמה מקומית בלבד, והחלה לחוש ברע במהלך הניתוח והתעלפה.

לאחר שניסו להשיב אותה להכרה ללא הצלחה, צוות הסלון הזעיק אמבולנס וקאסאטנו הובהלה לבית החולים. למרבה הצער, היא לא שרדה את הנסיעה ומתה בדרך. על פי החשד, במהלך הניתוח הוזרק לגופה של קאסאטנו חומר בלתי מזוהה, ככל הנראה חומר ההרדמה, שתרם להתדרדרות מצבה. נכון לעכשיו, המכון נסגר ובעליו נעצרו, והחקירה נמצאת בעיצומה. בעלה של קאסאטנו, אלחנדרו, אמר לכלי התקשורת שינקוט בהליכים משפטיים נגד המכון ובעליו.

רצה לקצץ בעלויות ושילמה על כך בחייה. קאסטאנו. צילום מסך
רצה לקצץ בעלויות ושילמה על כך בחייה. קאסטאנו. צילום מסך

חואן קרלוס רסטרפו, ממשטרת מדיין, אישר בהצהרה רשמית את מותה של קאסאטנו, והוסיף שהיא האישה השישית שמתה השנה בעיר כתוצאה מניתוח  פלסטי. הפופולריות של ניתוחים פלסטיים במדינה הביאה לגידול של עסקים מתחרים לא מוסמכים, שפונים לפלח שוק רחב שלא יכול להרשות לעצמו לשלם מחיר מלא. ב-2016, 30 אנשים מתו מסיבוכים של הליכים פלסטיים, בקולומביה בלבד.
 
החל לחוש ברע והתעלפה במהלך הניתוח. קאסאטנו. צילום מסך
החל לחוש ברע והתעלפה במהלך הניתוח. קאסאטנו. צילום מסך